22 بهمن کسی در خانه نماند

 

 


 

 

"22 بهمن‌ماه، روز حرکت در رودخانه جوشان و توفنده وحدت و پیوستن به اقیانوس بی‌کران اراده و اقتدار ملی است و فرصتی برای سنجش حرکت انقلاب اسلامی و هموار کردن مسیر آن در جهت نیل به اهداف والای اسلامی - انسانی است."

 

"22 بهمن‌ماه نقطه عطفی در دفتر قطور خاطرات و افتخارات ملت آگاه ایران است که در بسیج تمامی نیروها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد."

"22 بهمن‌ماه میعادگاهی برای تجدد عهد مردم با یکدیگر، شهدا، امام شهدا، و مقام معظم رهبری برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی تا رسیدن به کمال انسانی و فتح قلل رفیع عزت و شرافت است."

 

تمامی گروه‌ها،‌جریان‌ها، احزاب سیاسی و کلیه‌ آحاد، اقشار و اصناف مردم شریف، ‌وفادار و انقلابی با تمامی سلایق و گرایشاتی که در مسیر پیشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسالمی ایران گام برمی‌دارند، می‌خواهد تا با حضور حماسی، آگاهانه، انقلابی، پرشور و گسترده خود در صفوی متحد و یکپارچه با فریاد "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در راهپیمایی مردمی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه وحدت و اقتدار ملی خود را به منصه‌ی ظهور رسانده و با حضور انبوه و به موقع خود مشت محکمی بر دهان مستکبرین جهان و مزدوران داخلی آنها که با چهره نفاق جدید جبهه جدیدی در رویارویی با اسلام و ملت بزرگ ایران گشوده‌اند بکوبند و با نمایش وحدت ملی و حفظ هوشیاری، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را رسوا و زبون سازند."


توطئه عجیب ساواک

 
از نظر ساواک، بعد از سخنرانی تند مسجد جامع تهران، دیگر زمان آن رسیده بود که تهدید مذکور عملی شود و آنها مرا ترور شخصیت کنند، تا به خیال خودشان هم به من ضربه بزنند و هم اثر منبرم را در مردم از بین ببرند. لذا به سرعت و به طور گسترده آن عکس ساختگی را در سراسر کشور پخش کردند.
بعد از اینکه ساواک در سال ۱۳۴۴ موفق به ترور جانی من نشد، نقشه پلیدی کشید و به فکر افتاد به جای ترور جانی، مرا ترور شخصیت کند، تا به خیال آنها در افکار عمومی بدنام شوم! این موضوع را برای اولین بار است که می‌گویم. زیرا در زمان رژیم شاه گفتنش مقتضی نبود و پس از انقلاب هم با آگاهی عمومی مردم از ترفندهای مختلف ساواک، دیگر ضرورت و تناسب نداشت که به شرح یکی از موارد بی‌شمار سیاهکاری آن در مورد شخص خود بپردازم. در سال ۱۳۴۷ یک روز قبل از ظهر که در تقویم جیبی خود آن روز را ۱۲ مرداد یادداشت کرده‌ام، از ساواک به من تلفن شد. 

صدای تلفن کننده برایم آشنا بود. چون همیشه عناصر معینی برای چنین گرفتاری‌هایی از ساواک تلفن می‌زدند. او گفت: «بعد از ظهر امروز در منزل باشید؛ اتومبیل به دنبال شما می‌آید، زیرا قرار است که ملاقات خصوصی بین شما و تیمسار نصیری صورت گیرد.» بعد ازظهر بود که ماشین آمد و سوار شدم. ماشین وارد خیابان زعفرانیة شمیران شد، از آنجا به خیابانی که به سعدآباد منتهی می‌گردید، آمد. کمی که جلو رفت، به چهارراه رسید. دست چپ داخل خیابانی پیچید که نسبتاً کوتاه و بن‌بست بود. تا انتهای این خیابان رفت. در آنجا وارد منزلی باغچه مانند شد که دری بزرگ داشت. اتومبیل داخل رفت و ما جلوی یک راهرو پیاده شدیم. شاید عرض راهرو ۵/۲ متر بود. دیدم طرف دست راست دری هست و مقابل این در، طرف دست چپ، چند نفرـ که از هشت نفر کمتر نبودندـ ایستاده‌اند.
 
من که رسیدم، یک نفر آمد در را باز کرد و من داخل رفتم. اتاق نسبتاً وسیع و تالار مانندی بود. در آنجا نصیری روی یک مبل نشسته بود. میز کوچک کوتاهی به اندازة یک چای گذاشتن، با ظرف میوه‌ای جلوی مبل بود. دو سه تا مبل دیگر هم بود. من روی مبل مقابل نشستم. در آنجا نصیری تنها بود. اول شروع به گله‌گذاری کرد که: «خلاصه از شما گله‌مند هستیم! علیحضرت گله‌مند است؛ دستگاه گله‌مند است و لذا امروز شما را به اینجا خواسته‌ام که قدری خصوصی با شما صحبت کنم. صحبت من این است که با زبان ملایمت به شما می‌گویم: «تغییر روش بدهید و دست از انتقاد بردارید. منبر بروید ولی عادی. اگر قبول می‌کنید و به ما قول می‌دهید، خیلی خوب؛ ولی اگر قبول نکنید، عکسی تهیه شده است که حیثیت شما را برباد می‌دهد». بعد او عکس را درآورد و به من نشان داد.
 
عکس، سر و صورت من را که به بدن مردی مونتاژ شده بود، در کنار یک زن نشان می‌داد. نصیری گفت: «از این عکس تعداد کثیری تهیه شده است. اگر شرایط ما را قبول نکردید، آنها را در سراسر مملکت پخش خواهیم کرد و ضربه غیرقابل جبرانی به شما وارد خواهیم ساخت. برای این که اتمام حجت کرده باشم، خواستم قبل از پخش عکس، با شما ملاقات کنم و این مطلب را بگویم».

جوابی که به نصیری دادم

وقتی نصیری عکس را نشان داد، من با کمال خونسردی گفتم: «خیلی خوب، شما این عکس ساختگی را تهیه کرده‌اید؛ اما من هم دو سه جمله برای آگاهی شما می‌گویم: اولاً، انتقادهای من یک فریضه دینی است، به نام امر به معروف و نهی از منکر. من در مقابل گناه و اموری که برخلاف مصلحت اسلام و مسلمین است، انتقاد می‌کنم.
 
اگر جلوی منبر مرا بگیرید، دیگر تکلیف خاصی در این مورد ندارم، ولی اگر منبر بروم، باید حتماً این وظیفه دینی را انجام بدهم. مردم هم در انتظار انجام وظیفه دینی من هستند. بنابراین من با وجود این عکس که شما می‌خواهید پخش کنید، دست از وظیفه‌ام برنمی‌دارم. اما این نکته را هم به شما بگویم که ما با نصارا فرق‌هایی داریم. یکی از آنها امر ازدواج و نکاح است. آنها می‌گویند مسیح ازدواج نکرد؛ بنابراین، روحانیون مسیحی‌ـ فرقه کاتولیک‌ـ هم باید تارک دنیا باشند و ازدواج نکنند.
 
ولی در اسلام، ما خودمان روی منبر گفته پیامبر (ص) را می‌خوانیم: «النکاح سنتی فمن رغب عن سنتی فلیس منی». اگر من کشیش نصرانی بودم و جامعه ایرانی هم مسیحی بود، شاید پخش این عکس در افکار مردم اثر می‌گذاشت؛ زیرا آنها می‌گفتند: که شما خود را تارک دنیا می‌دانید و زن نمی‌گیرید، ولی در عمل و پنهانی ازدواج می‌کنید! اما نه، ما روحانیون مسلمان هستیم. تمام مجتهدین و علما زن دارند. حالا اگر شما عکس یک روحانی مسلمان را با زن نشان بدهید، چه زیانی به او می‌رسانید! بنابراین، پخش این عکس در میان مسلمانان بی‌اثر است. 

و اما از نظر اجتماعی، مردمی که بدانند شما این عکس را مونتاژ کرده‌اید و پخش نموده‌اید، تنفر آنها از شما دوچندان می‌شود. آن وقت خواهید دید که ضرر کرده‌اید و با توجه به اینکه شصت و اندی سال از عمرم می‌گذرد، مردم به سادگی می‌توانند به غیر واقعی بودن این عکس پی ببرند! به همین جهت هرگز کوچک ترین اضطرابی ندارم از این که شما می‌خواهید این عکس را پخش کنید! من در پناه خدا و برای رضای خدا حرف هایم را می‌زنم و شما هم آزاد هستید هر کاری که می‌خواهید بکنید!» من حرف‌ها را با کمال صراحت گفتم. نصیری هم خیلی تعجب کرد که من در مقابل دیدن آن عکس کوچکترین اضطراب و ناراحتی از خود نشان ندادم. فردای آن روز به آقایان اهل علم که روزها به منزل ما می‌آمدند، اجمالاً گفتم: «ممکن است برای من یک عکس ساختگی پخش کنند. الان ذهنتان را متوجه می‌کنم که این کار ساواک است و پخش آن را هم خود ساواک به عهده دارد». 

اما از ملاقات با نصیری چیزی نگفتم. هنوز مدّت زیادی از این ملاقات نگذشته بود که آنها برای اینکه نشان بدهند در تصمیم خود جدی هستند، یک روز که برای سخنرانی به مسجد مجد رفته بودم، این عکس را به راننده‌ام دادند و عکسی را نیز برای مرحوم حاج عباسعلی اسلامی‌ـ متصدی مسجد سید عزیزالله‌ـ فرستادند. آن بیچاره‌ها این عکس مونتاژ را آخرین تیر در ترکش خود، برای به سکوت کشاندن من به حساب می‌آوردند و نمی‌خواستند آن را به آسانی خرج کنند؛ تا در موقع مناسب آن را برای ضربه زدن به من بکار گیرند.

واکنش مردم نسبت به آن نقشه پلید

از نظر ساواک، بعد از سخنرانی تند مسجد جامع تهران، دیگر زمان آن رسیده بود که تهدید مذکور عملی شود و آنها مرا ترور شخصیت کنند، تا به خیال خودشان هم به من ضربه بزنند و هم اثر منبرم را در مردم از بین ببرند. لذا به سرعت و به طور گسترده آن عکس ساختگی را در سراسر کشور پخش کردند.بعضی از اشخاص که آن را دیده بودند، به من تلفن می‌کردند و از این حرکت مذبوحانه اظهار تأسف می‌نمودند، و من جواب می‌دادم: «این مسئله برای من مهم نیست؛ اما از آنجا که حاکی از شرف سوزی و فضیلت سوزی است، باعث می‌شود که در این مملکت هیچ کس احساس امنیت خاطر نکند و امنیت از مردم سلب شود و آنها همیشه در نگرانی به سر ببرند». اصولاً از بین بردن شخصیت یک انسان‌ـ ترور شخصیت‌ـ به مراتب ناگوارتر و سخت‌تر از نابود کردن جسم و جان اوست؛ زیرا از بین بردن شخصیت، یک عمل ممتد است و عوارض و تبعات منفی آن تا مدت‌های طولانی ادامه دارد. از بین بردن یک منبری‌ـ که راهنمای افکار مردم و مبلغ اوامر الهی است‌ـ نابودی یک فرد نیست، بلکه یک مملکت را از آزادی و توجه به وظایف دینی خود باز می‌دارد.
 
خدا شاهد است که پس از پخش عکس مزبور، حتی یک تلفن هم به من نشد که اسائه ادبی صورت گیرد، یا چیز ناروایی گفته شود. بلکه برعکس، همه احساس همدردی با من و نفرت و انزجار نسبت به اقدام ضدانسانی ساواک می‌کردند. لذا این قضیه برای ساواک نتیجه معکوس داشت. مردی مسلمان و آزاده و فهیم که بسیار اهل درک بود و گاهی در مجالس با هم برخورد می‌کردیم و سلام و علیکی داشتیم، با این که هرگز منزل من نیامده بود، تلفن کرد و گفت: «می‌خواهم چند دقیقه منزل شما بیایم و شما را ببینم». آمد و گفت: «از این عکس که پخش کرده‌اند، به من هم داده‌اند». 

عکس را نشان داد و جلوی من پاره کرد و دور ریخت. گفت: «آمده‌ام به شما تبریک بگویم. می‌دانستم و می‌دیدم که شما از اعمال دستگاه انتقاد می‌کنید، اما فکر نمی‌کردم که انتقادهای شما این قدر روی دستگاه اثر گذاشته باشد و آنها را تا این اندازه در فشار سیاسی قرار دهد که دست به چنین کاری بزنند! وقتی که ساواک این عکس را منتشر کرد، فهمیدیم انتقادات شما برای اینها کشنده است که به این فکر پلید افتاده‌اند و اقدام به چنین سیاهکاری نموده‌اند».

نکته دیگر این که من در مجالس فواتح، یا صبح منبر می‌رفتم یا عصر و یا اینکه هم صبح و هم عصر منبر می‌رفتم. در بعضی از مساجد وقت نبود، و لذا هر چند ساعت دو مجلس می‌گرفتند.

روزی ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر به مسجدالجواد وعده داده بودم، تا بعد از آن برای استراحت به منزل بروم. اما برای مجلس دیگری که از ساعت ۳ تا ۵ بود، نیز مرا دعوت کردند. گفتم: «نمی‌توانم دو منبر متوالی بروم. منبر اول راـ در ساعت قبل از آن‌ـ وعده داده‌ام؛ اگر می‌توانید اولی را موافق کنید که از من صرفنظر کند، می‌آیم، وگرنه نمی‌شود. 

شخص دعوت کننده گفت: «غیر ممکن است و باید بیایید»! تعجب کردم که چرا وی این همه اصرار می‌کند. بعد گفت:«انتقادات شما از دستگاه باعث پخش عکس از طرف ساواک شده است. من می‌خواهم شما در مجلس ختم ما منبر بروید، تا ثواب این انتقادها برای روح مادر من باشد که از دنیا رفته است!» من هم ناچار دعوت را پذیرفتم. بنابراین، پخش آن عکس نه تنها به شخصیت من ضربه نزد، بلکه برعکس، عوارضی پیدا کرد که دستگاه را از عمل خود پشیمان نمود.در آن زمان هم بعضاً می‌شنیدم ساواک به این نتیجه رسیده است که پخش عکس ساختگی در بین مردم بی اثر بوده و احتمالاً فلانی انتقاداتش را شدت خواهد داد.
 


 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به مصلحت نظام نیست که سران فتنه را دستگیر کنیم گفت: اگر سران فتنه را دستگیر می کردیم تبدیل به امامزاده می‌شدند.

 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه و نخبگان استان هرمزگان در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه قوه قضائیه در برخورد با سران فتنه و فتنه‌گران تسامح کرده گفت: این گفته غیرمنصفانه است، باید با کار کارشناسی صحبت کنید. هرچند که دستگاه قضائی هم معصوم نیست و شاید مانند هر نهاد دیگری خطا داشته باشد ولی در بحث مبارزه با فتنه‌گران باید بگویم که بیش از هزار پرونده تشکیل شد و عده‌ زیادی محکوم شدند و در حال گذراندن دوران محکومیت هستند.

وی افزود: در موضوع دستگیری سران فتنه باید بگویم که بحث مصلحت نظام در پیش است و تصمیم‌گیری بر عهده من نیست و مصالح نظام به ولایت فقیه وابسته است و این مسایل فراتر از تصمیمات قوه قضائیه است. البته من چندین بار در لفافه هم گفته‌ام که این تصمیم مصلحت‌آمیز را صحیح می‌دانم.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اگر بعد از فتنه ۸۸ با سران فتنه برخورد می‌کردیم آنها به امامزاده تبدیل می‌شدند همان طور که یک عده از روشنفکران که هیچ روحانی را قبول نداشتند پشت سر آنها محکم ایستادند در حالی که آنها رای‌شان کمتر از رای های باطله بود.

آملی لاریجانی اظهار داشت: قوه قضائیه از اتهام عدم رسیدگی به پرونده سران فتنه مبرا است. البته وقتش برسد این کار انجام می‌شود.

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به پرسش دیگری از اعضای هیئت علمی دانشگاه مبنی بر اینکه با توجه به برخی رانت‌خواری‌ها نیاز به ایجاد شعبه تخصصی ویژه دانشگاه است، گفت: ایجاد شعبه تخصصی بر عهده رئیس دادگستری است و من به تمام دادگستری‌ها این اختیار را داده‌ام که اگر لازم باشد شعبه تخصصی ایجاد کنند.

آملی لاریجانی در مورد پرونده مفاسد اقتصادی گفت: با افتخار می‌گویم که از زمان ریاست من در دستگاه قضا برخورد قاطعی با مفاسد اقتصادی شده است. شاید هر روز این برخوردها را اعلام نکنیم ولی برخوردها به صورت قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: البته باید بدانیم که اعلام اسامی مفاسد اقتصادی و دانه درشت‌ها بدون قطعی شدن حکم غیرقانونی و ظلم است پس اجازه دهید پس از بررسی و اجرای حکم اطلاع رسانی کنیم.


 

يك مرجع تقليد گفت: شش هزار نفر تعيين شده‌اند تا نانوايي ها گران فروشي نکند و کسي پول اضافه نگيرد و ... اما اين همه فساد اخلاقي، شش نفر هم پيدا نمي‌شود که مسوول جلوگيري از آنها باشند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۸۹ با تبريک ايام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن به فسادهاي رژيم پهلوي اشاره كرد و گفت: مفاسد اخلاقي دربار بسيار زياد بود، ثروت‌هاي هنگفتي براي خود دست پا کرده بودند به حدي که تعداد شراب فروشي هاي کشور از نانوايي‌ها زياد بود.

وي افزود: درباريان هم خود ثروت کشور را غارت مي‌کردند و هم آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها منابع عظيم و خدادادي اين ملت را به يغما مي‌بردند، آنها از رژيم پهلوي حمايت مي‌کردند چرا که براي آنها منافع بسيار و درآمد داشت.

اين مرجع تقليد به خفقان سياسي رژيم شاه و سرسپردگي آن به غرب اشاره و خاطرنشان كرد: وقتي آمريکايي‌ها به شاه دستوري مي‌دادند ديگر کسي جرات نمي‌کرد، بر خلاف آن حرفي بزند، مثلاً درباره برخورد با فرقه‌هاي ضاله کسي حق نداشت صحبت کند، حتي آيت الله العظمي بروجردي مي‌فرمودند: روي من فشار است و من نمي‌توانم.

وي با اشاره به نفوذ دولت‌هاي غربي در ارکان تصميم‌گيري حکومت ايران اظهاركرد: هرکس مي‌خواست به مجلس راه پيدا کند بايد با مشورت آمريکا صورت مي‌گرفت، زيرا سفارت خانه‌هاي غربي ليست‌ اسامي کانديداها را آماده مي‌کردند.

آيت‌الله مکارم شيرازي گفت: عنايت خداوند باعث شد مملکت روي پاي خود بايستد، وابستگي‌ها به ديگران قطع شود و اگر کسي زمان قبل از انقلاب را مقايسه کند و تفاوت‌ها را نفهمد بي انصافي است.

وي افزود: بايد شکر اين نعمت بزرگ را به جا آوريم و روح شکر کردن، عمل به آن است و بايد بدانيم که آيا ما از اين نعمت قدرداني مي‌کنيم يا نه؟!

وي اظهاركرد: امروز مسائل اقتصادي در مملکت مورد اهتمام بسياري است تا جايي که ۶ هزار بازرس تعيين شده اند که اگر نانوايي، گران فروخت و يا تاکسي پول اضافه گرفت، جلوي آن را بگيرند اما اين همه مفاسد اخلاقي در جامعه مشاهده مي‌شود، شش نفر پيدا نمي‌کنيد که مسوول جلوگيري آنها باشد.

اين مدرس حوزه‌ي علميه قم تصريح کرد: اگر مسايلي که امروز است در زمان شاه بود وضع خيلي بدتر مي‌شد.

استاد خارج فقه حوزه بيان كرد: مسائل اخلاقي را چه کسي مي‌آورد و از کجا مي‌آيد؟ آيا نمي‌شود جلوي آن را گرفت؟

اين مرجع تقليد بيان كرد: اميدواريم همه آقايان، برادران و کساني که در مسير هدايت مردم هستند بيشتر احساس مسئوليت کنند تا بتوانيم جلوي مفاسد اخلاقي و فرهنگي را بگيريم.

آيت‌الله مکارم شيرازي با انتقاد از بي‌تفاوتي برخي افراد نيست به مفاسد اخلاقي گفت: بايد جلوي مفاسداخلاقي و فرهنگي گرفته شود نه اين که به آن دامن بزنيم ولي متاسفانه برخي به آن دامن مي‌زنند.

وي خاطرنشان کرد: خداوند نعمت انقلاب و جمهوري اسلامي را پايدار و استوار کند تا بتوانيم تا ظهور حضرت امام عصر‌(عج) در سايه آن زندگي مادي و معنوي خوبي داشته باشيم.

 

برخی عناصر مرتبط با فتنه گران که در جریان اغتشاشات ۸۸ از کشور گریخته اند ، تحت پوشش وسازماندهی فتنه گران قرار گرفته اند .
برخی عناصر مرتبط با فتنه گران که در جریان اغتشاشات سال گذشته فعال بوده و اخیرا برای فرار از عقوبت با روشهای مختلف از کشور گریخته اند ، تحت پوشش وسازماندهی فتنه گران قرار گرفته اند . 

تلاش فتنه گران برای تحت پوشش قرار دادن این جمع از آنجا ناشی می شود که زمزمه هایی برای بازگشت ومعرفی به دستگاه های مسئول در بین این جمع وجود داشته و بیم این می رفته است که با افشاگری احتمالی این افراد ،از وضعیت فعلی فتنه گران نیز متزلزل تر گردد. 

لازم به یادآوری است که آنچه در واقع به عنوان پوشش فرقه از آن نام برده می شود در واقع تائید فرد ومعرفی به سیستم های امنیتی وحمایتی کشور های حامی فتنه می باشد.در همین زمینه گفته می شود این افراد توسط این سرویسها در مشاغل وامور مختلفی که علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی شده است بکار گیری می شوند.
 

بهمن،روز تجلیل از جانبازان فتنه
 

 

مراسم تجليل بسيج از جانبازان فتنه روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، سردارمحمدرضا نقدي در آستانه مراسم تجليل از جانبازان فتنه سال گذشته، بابيان اين مطلب، اظهارداشت: پيروزي‌هاي امروز انقلاب اسلامي را مديون شهدا و جانبازان هستيم بويژه آنهايي كه در فتنه سال گذشته با ايثارگري خود موجب پايداري و ثبات بيشتر اين كشور شدند.

نقدي افزود: ايستادن و مواجه شدن با دشمني كه فريب بيگانگان را خورده ولي از يك نژاد و قوم بوده و شايد در همين محل زندگي و محيط كار باشند، ايمان خيلي قوي‌تر، با انگيزه‌اي بالا طلب مي‌كند كه جانبازان و شهداي فتنه سال گذشته چنين منزلتي دارند.

وي اين ايثارگري را بيانگر عمق فهم و اعتقاد عميق آنها به اسلام و ارزش هاي الهي دانست و تأكيد كرد: تجليل از اين عزيزان، ديني بر گردن ما بود، ديني كه بايد آنرا ادا مي‌كرديم براي همين فرصتي دست داد تا در سالگرد پيروزي انقلاب، درشرايطي كه شاهد طلوع آزادي در جهان هستيم، قدري از اين دين را بجا بياوريم.

مراسم تجليل از جانبازان فتنه روز شنبه ۲۳ بهمن بعداز نماز مغرب و عشاء برگزار مي‌شود.
 

 پاسخ اژه ای به درخواست فتنه گران

 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون نامه اخیر موسوی و کروبی به وزیر کشور برای برپایی راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ماه به منظور دفاع از حقانیت مردم تونس و مصر گفت: اگر واقعاً شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور و به پاخاسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند در حالی که تعیین یک روز دیگر بدان معنی است که این آقایان خود را از صف مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده اتهامات دادستان سابق تهران، حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمریکایی، وضعیت دو تبعه آلمانی، جزئیات پرونده سادات و درخواست موسوی و کروبی برای برگزاری راهپیمایی توضیح داد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اخیراً پدر مرحوم روح‌الامینی در مورد برپایی دادگاه متهم اصلی حادثه کهریزک خبر داده گفت: ابتدا باید واژه متهم اصلی را تعریف کنیم که در تعریف حقوقی مباشر، شریک، مسبب و معاون جرم تعریف شده ولی واژه متهم اصلی تعریف نشده است. اگر منظور ایشان از اصلی دادستان سابق تهران است باید بگویم پرونده وی هم اکنون در دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال رسیدگی است اما هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد عدم حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمریکایی گفت: تصمیم درباره ضبط وثیقه و یا تبرئه وی به عهده دادگاه است. اگر وکلا درخواست خاصی نکنند نباید مدت زمان رسیدگی به پرونده طولانی شود.

وی در مورد وضعیت دو تبعه آلمانی گفت: هنوز پرونده آنها به دادگاه نرفته است.

دادستان کل کشور در مورد وضعیت آمار جرم در دادسراهای استان هرمزگان گفت: با توجه به وجود بیش از یک هزار کیلومتر مرز آبی و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تردد اتباع بیگانه در این استان طبیعی است که ورود کالاهای قاچاق به ایران با وجود تمامی تمهیدات رخ دهد.

محسنی اژه‌ای اختلافات ملکی، تصرف زمین، قاچاق کالا، نزاع‌های محلی را از عمده پرونده‌های موجود در دادسرای استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: هرچند ناامنی‌ها و شرارت‌های خاص نسبت به گذشته کمتر شده ولی در کل آمار جرایم در استان هرمزگان کم نشده است.

جدیدترین جزئیات پرونده سادات

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی از متهمان پرونده سادات در زندان مدعی شده‌اند که وام ریاست جمهوری را دریافت نکرده و عده‌ای از این پول سوء استفاده می‌کنند، گفت: در پرونده سادات چندین اشکال وجود داشت. اول اینکه خود مردم وقتی دیدند که فردی نه ثروت و نه اعتباری دارد پول را از مردم دریافت کرده و درصد بالایی را به آنها پرداخت می‌کنند ولی باز هم طمع کرده و برای دریافت پول بیشتر به سراغ این افراد رفتند. دوم اینکه پس از دستگیری متهمان اعلام شد که هر کس از پرونده سادات شکایت دارد می‌تواند مراجعه کند در حالی که عده‌ای چندین برابر بهره پول خود را از متهمان دریافت کرده بودند و در کنار عده‌ای که سودی دریافت نکرده بودند در ردیف شاکیان قرار گرفتند و همین امر حجم پرونده را افزایش داد.

محسنی اژه‌ای افزود: قرار بود دولت وامی را به مالباختگان اختصاص دهد تا جبران خسارت شود ولی تمام این بودجه و وام اختصاص نیافت. شاید منظور شما از متهمانی که چنین ادعایی کرده‌اند این باشد که این متهمان نسبت به سایرین شاکیان بیشتری دارند.

پرونده "هوو" همچنان مفتوح است

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده "هوو" گفت: در این پرونده وزارت صنایع موظف شده تا مشکلات این خودروی سنگین را رفع کند و تعزیرات حکومتی هم در این مورد خوب وارد شد و تعدادی از کامیون‌ها را توقیف و خسارت را به خسارت دیدگان پرداخت کرد و بعد از آن وضعیت کمی بهتر شد ولی نمی‌توان گفت که نقصی باقی نمانده است. در هر حال پرونده همچنان مفتوح است و خسارت دیدگان می‌توانند شکایت کنند.

پاسخ به درخواست موسوی و کروبی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون نامه اخیر موسوی و کروبی به وزیر کشور برای برپایی راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ماه به منظور دفاع از حقانیت مردم تونس و مصر گفت: اگر واقعاً شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور و به پاخاسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند در حالی که تعیین یک روز دیگر بدان معنی است که این آقایان خود را از صف مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند.

وی افزود: این یک اقدام سیاسی است ولی مردم ایران هوشیار هستند و اگر هم ضرورت باشد پاسخ می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده فردی که به عنوان فرزند سردار احمدی‌مقدم فرمانده ناجا از فوتبالیست‌ها کلاهبرداری کرده است، گفت: از جزئیات این پرونده مطلع نیستم ولی مردم باید حواسشان جمع باشد. به دادستان هم سفارش کردم این پرونده را سریعتر به نتیجه برساند. رسانه‌ها هم بیایند و بعد از اتمام این پرونده‌ها بر روی شگردها و نحوه کلاهبرداری‌ها اطلاع رسانی کنند تا موضوع برای مردم باز شود.

حکم اعدام سکینه محمدی به قوت خود باقی است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا حکم اعدام سکینه محمدی ملغی شده گفت: این حکم به قوت خود باقی است.

 

 
 
آنچه عيان است چه حاجت به بيانيه است!
 
غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگوی كوتاهی با ندای انقلاب در حاشیه مراسم انتخاب کتاب سال، در پاسخ به پرسشی درباره بيانيه اخير موسوی در دعوت از مردم برای حضور در يك راهپيمايی به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس در ۲۵ بهمن با وجودی كه وی در دوران انتخابات مدعی بود كشور آنقدر مشكل دارد كه نيازی به پيگيری مسائل فلسطين و ساير كشورها نيست، گفت: در زبان فارسی يك ضرب‌المثل داريم كه می‌گويد: «آنچه عيان است چه حاجت به بيان است» ولی من به اين آقايان می‌گويم: «آنچه عيان است چه حاجت به بيانيه است»
وی افزود: همين يك جمله پاسخ خوبی به اين اقدام سران فتنه است.
 

آب و پتو بردارید! تا حق مردم مصر را نگیریم به خانه خود نمی رویم
 

به گزارش خبرگزاری واحد مرکزی بالافترین ، به مناسبت فراخوان جست و خیز سبز برای برگزاری تظاهرات به منظور اعلام حمایت از مردم مصر و تونس یکی از کاربران فهیم و خوش ذوق مستقر در تارنمای بالافترین، با اعلام حمایت قاطع از قیام مردمی مصر اذعان کرد 25 بهمن هم پای سایر کاربران پرشور  فضای مجازی در راه پیمایی شرکت خواهد کرد و تا حق مردم مصر را نگیرد به خانه اش باز نمی گردد. او هم چنین تصریح کرد از آنجا که احتمال دارد تا پایان روز 25 بهمن نتواند حق مردم مصر را بگیرد، بنابراین با پوشیدن لباس گرم و آوردن غذای کافی شب را در همان خیابان های اطراف دانشگاه تهران اطراق خواهد کرد.

در ادامه ارایه چنین راهکاری هوشمندانه یکی دیگر از کاربران فهیم با اعلام آنکه پوشیدن لباس های تنگ و غیر راحت در بازستانی حق مردم مصر تاثیر منفی می گذارد از همه خواست تا از پوشیدن کفش های پاشنه بلند اجتناب کرده و حتی المقدور زیر شلواری خود را نیز به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز شب را با لباس راحت تری در خیابان ها به صبح برسانند.

در ادامه یکی از کاربران پرسابقه و فعال این تارنما نیز ضمن  ابراز هم بستگی با مردم مظلوم مصر و پافشاری بر بازستاندن حق مسلم شعب مبارز عرب از چنگال دیکتاتورهای منطقه، اعلام کرد که هیچ نگران قضای حاجت شبانه نباشند که فکری نو در انداخته است. او گفت که برای قضای حاجت به مترو ها و مساجد و پاساژها رفته ولی تاخیر نکنید و اما در بازگشت تعجیل . او هم چنین از برپایی خیمه های صحرایی با مخزن های سیار برای قضای حاجت حق بگیران مردم مظلوم مصر توسط گروههای داوطلب مردمی خبر داد.

Collapse this post

 

 

http://www.islamupload.ir/images/qf42qbddx4xt4xgwqu8u.jpg



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 92757
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1