کلمه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)این روزنامه با اشاره به دیدار نمایندگان کمیسیون دفاع و روابط خارجی کنگره آمریکا با اوباما افزود: این نمایندگان از اوباما خواستند تا مبالغ کلانی را متناسب با مأموریت اصلاح طلبان به سرکردگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی اختصاص دهند تا به زعم خود انقلاب در ایران به پیروزی برسد.

بر پایه این خبر، در هفته جاری، یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه از کشورهای ثروتمند عربی خواست در حمله به ایران تعلل نکنند، ضمن اینکه برای تحریک این کشورها، ایران را متهم به دخالت در امور داخلی این کشورها برای ایجاد جنبش‌های انقلابی نمود.

در ادامه این خبر آمده است: یکی از نمایندگان کمیسیون سیاست خارجی مجلس عوام انگلستان پرده از حضور امنیتی و نظامی غرب، اسرائیل و گروه‌های اپوزسیون ایرانی در اطراف ایران برداشت و توضیح داد که این نفوذ به داخل مرزهای ایران از سمت کشورهای آذربایجان و کردستان عراق صورت می‌گیرد، ضمن اینکه تیم‌های کماندویی آمریکا، انگلیس، ناتو و اسرائیل، به همراه تعدادی از عناصر منافقین و برخی گروه‌‌های ایرانی خارج نشین دیگر در اهواز و در مرزهای پاکستان و افغانستان با ایران مستقر شده‌اند.

این نماینده مجلس عوام انگلیس در ادامه افزود: ده‌ها هجوم که علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های سپاه و بسیج در مناطق مرزی صورت گرفته، توسط عناصری از گروه‌های غربی که طی سه هفته گذشته و به شکل کاملا ملموس – جهت کمک به آشوبگران درتهران و دیگر شهرهای بزرگ وارد شده‌اند – صورت گرفته است.

این نماینده مجلس عوام انگلستان در پایان از رئیس جمهور فرانسه خواست تا کمک‌های موثری را به اصلاح‌طلبان در ایران انجام دهد.


 
 

 


 

در این بیانیه که اسم گروهک های تروریستی و ضدانقلابی چون کومله، اتحاد جمهوریخواهان، فدائیان خلق، سوسیالیست‏های چپ و جمهوریخواهان لائیک ایران به چشم می خورد، به بهانه فرارسیدن نوروز سال 90 به حمایت از سران و جریان آشوب پرداخته شده است.
آنان از دستگیری موسوی و کروبی ابراز نگرانی کرده و مدعی شده اند که این دو نفر با خانواده خود ارتباطی نداشته و ندارند. این در حالی است که دیدار موسوی با فرزندانش در چند روز اخیر بسیار پر سر و صدا بوده است.
این گروهک هایی تروریستی و ضدانقلاب با حمایت از جریان آشوب و تکرار ادعای صهیونیست ها درباره فعالیت های هسته ایران عنوان کرده اند که "جمهوری اسلامی ایران باز هم با ادامه سیاست خارجی تنش زای خود در عرصه بین المللی، بی اعتنا به درخواست های جامعه جهانی و قطعنامه های سازمان ملل، هر گونه تلاشی برای پایان دادن به بحران اتمی را عقیم گذاشت."
این گروهک ها که در کارنامه برخی از آن ها ده ها ترور و بمبگذاری به چشم می خورد، در پایان خود را "مدافع حقوق بشر و طرفدار آزادی" نامیده اند.

علت حمایت گروهک های تروریستی از سران و جریان آشوب

گروهک تروریستی کومله در شهریور ماه امسال هم در اعلامیه‌ای از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دفاع و مخالفان آنان را "اوباش" نامیده بود.

همچنین گروهک تروریستی منافقین که سابقه ترور بیش از 12 هزار نفر از شخصیت ها و مردم عادی کشورمان را در کارنامه اش ثبت کرده، در هفته های اخیر چندین بار از موسوی و کروبی و آشوبگران حمایت ویژه کرده است.
ناظران سیاسی معتقدند علت حمایت گروهک های تروریستی از سران و جریان آشوب، دست یافتن به فضایی است که آشوبگران با اقدامات خود برای اجرای برنامه های تروریستی آنان ایجاد کرده اند.



 


دولت پادشاهی عربستان که تصاویر اعزام نیروهای نظامی آن کشور برای سرکوب قیام مردم بحرین از سوی خبرگزاری های رسمی جهان منتشر شده است ، ایران را متهم کرد که در امور کشورهای عربی دخالت می کند !

 روزنامه الریاض چاپ عربستان در مقاله ای درباره فعالیت های شبکه تلویزیونی العالم نشت: در دوران دشوار و اوضاع تنگ است که نیت حقیقتی دشمنان آشکار می شود. امروز در عرصه سیاسی و تاریخی شاهد آن هستیم که ایران همسایه قدیمی ما در آن سوی خلیج فارس خود را برای ما و جهان، جمهوری اسلامی معرفی می کند و این که در هر جایی به امور مسلمانان توجه دارد.

این روزنامه سپس بدون اعلام مصداقی از ادعای خود نوشت: ایران با رفتارهای شک برانگیز خود با اعراب و مسلمانان به صورت طایفه گری بیمار بر اساس ملی گرایی خود تعامل می کند. به این دلیل در داخل لبنان یک منطقه طایفه ای ایجاد و سوریه را از مرزها و همسایگانش دور کرد. به گزارش البرز البته این روزنامه فراموش کرد عزم دولت و ملت ایران در کمک به کشور پاکستان در زمان وقوع سیل ویران گر امسال را ذکر کند . همچنین نگارنده این مقاله افراطی گویا در بین کاغذ اخبار خود اطلاعاتی مربوط به ملاقاتهای مکرر مسئولان ایرانی با کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس نیافت !

نویسنده خشمگین این مقاله در ادامه ادعای خود درباره دخالت ایران در امور برخی کشورهای عربی می نوسید: ایران فلسطینیان را دودسته نموده و دخالت های آن در مصر و یمن آشکار است و با شبکه العالم در عربستان سعودی و کشورهای عرب خلیج فارس دخالت می کند تا طایفه گری خود را در این کشورها رواج دهد.

این روزنامه افزود:‌ سعودی ها این شبکه تلویزیونی را سفیر بدنیت ایران می دانند و از زمان آغاز به کار این شبکه مشخص شد اهداف ایرانی خود را در منطقه دنبال می کند ولی این سوال پابرجاست دلیل عرب زبان بودن این شبکه چیست، چه کسانی در ورای این شبکه در پی آلوده کردن کشورهای عربی به فتنه طایفه ای و ایجاد ناآرامی های سیاسی و مذهبی هستند و به نفع چه کسی کار می کنند؟

این روزنامه در موضع گیری مضحکی ادامه می دهد: شاید خاندان حاکم در عربستان به دلیل درایت و منطقی که دارند در برابر این اقدامات ایران صبر پیشه کنند اما شهروندان سعودی نمی توانند در برابر سیاست های طایفه ای گری دیوانه وار ایران سکوت پیشه کنند و خشم خود را ابراز می کنند.

گزارش البرز می افزاید عربستان که پشتیبانی مالی قدرتمندی از شبکه تلویزیونی العربیه - یا به تعبیری العبریه - را بر عهده دارد در جریان ناآرامی های سال گذشته در ایران برای دروغ پراکنی سنگ تمام گذاشت و در حالیکه از بیان محرومیت زنان در جای جای جامعه مردسالار و خشن خود عاجز است تلاش کرد اوضاع ایران را مغشوش نشان دهد.


 

 "ایلان برمن" معاون شورای سیاست خارجی آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال با تأکید بر لزوم پشتیبانی همه جانبه از موسوی و کروبی، به کاخ سفید توصیه کرد حمایت عملی و همراهی خود با مخالفان نظام ایران را بیش از گذشته نشان دهد.
  برمن در این مقاله در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: اوباما در فتنه 88 شکست خورد و اکنون فرصت‌های محدودی برای احیاء مجدد این جریان دارد و آن هم حمایت مستقیم از سران فتنه است.
وی افزود: امروزه واشنگتن با توجه به درخواست هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه‌اش برای شنیدن صداهای اپوزیسیون های ایرانی، موضعی صریح در حمایت از فتنه‌گران ایرانی اتخاذ کرده که موضعی خوب است ولی نیاز به تقویت دارد.
برمن در بخشی از سخنانش به عدم مشروعیت سران فتنه اذعان کرد و گفت: باید مشروعیت از دست رفته را به آنها بازگردانیم.
معاون شورای سیاست خارجی آمریکا خطاب به اوباما گفت: باید دوباره اغتشاشگران را به خیابانها بکشانیم و سعی کنیم چهره مخدوش فتنه را بازسازی کنیم.
وی در پایان گفت: فتنه‌گران ایرانی به چیزی بیش از حمایت‌های اخلاقی از سوی غرب نیازمندند. آنها به اقدام سیاسی واشنگتن نیاز دارند تا ایران را از واکنش بازدارد. به عبارتی دیگر کاخ سفید باید پول و نفوذش را در دهان فتنه‌گران بگذارد


 

 


 

مریم رجوی، همسر سرکرده گروهک مجاهدین خلق بار دیگر از اقدامات جریان فتنه برای ایجاد آشوب در روزهای 25 بهمن و اول، دهم و هفدم اسفند تقدیر کرد.
وی در عین حال به شکست این تلاش ها اذعان کرد اما برای بیان علت آن از عبارت سرکوب استفاده کرد.
همسر سرکرده گروهک تروریستی منافقین همچنین از دستگیری تعدادی از عواملش در جریان آشوب های اخیر از جمله 25 بهمن خبر داد.
وی با اشاره به برنامه های آشوب چند هفته اخیر گفت که "دستگیری شمار زیادی از اعضای خانواده مجاهدین و ساکنان اشرف و صدور احکام اعدام یا زندانهای طولانی‌مدت برای آنها، پخش پارازایت بر روی فرستنده‌های ماهواره‌یی و اعمال فشار و تهدید خانواده‌های ساکنان اشرف در داخل ایران" از اتهامات جمهوری اسلامی ایران است.
رجوی و گروهش که ترور بیش از 12 هزار نفر از شخصیت ها و مردم عادی کشورمان را در کارنامه اش ثبت کرده، همچنین خواستار اجرای آنچه "طرد ایران از جامعه بین‌المللی"نامیده، شده است.
‌مریم رجوی روز دهم اسفندماه هم ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موسوی و کروبی، خواستار اتمام سریع حصر موسوی و کروبی شده بود.

رجوی پس از 25 بهمن در پیامی حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را پیروان واقعی این گروهک تروریستی نامید و تاکید کرد که اقدامات حامیان حوادث 25بهمن نشانه قاطعی است از اینکه "با در پیش گرفتن راه و رسم اشرف" به دنبال براندازی در ایران است.

تایید سخنان وزیر اطلاعات

اما اذعان سرکرده گروهک تروریستی منافقین به دستگیری نیروهایش در برنامه های آشوب داخلی در حالی صورت گرفته است که پس از ترور شهید ژاله در روز 25 بهمن، این گروهک با ابراز خوشحالی ادعا کرد که "تاکنون هیچ‌یک از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر نشده است."

اوایل اسفندماه حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز و فردا " درباره ترور شهید صانع ژاله گفت: در این خصوص فردی دستگیر شده که اسلحه داشته و از مجموعه نفاق است. وی برای اقداماتی که انجام داده از سوی منافقین مأموریت داشته و افرادی را به شهادت رسانده است.
مصلحی با اشاره به اینکه حتی گلوله‌ای که وی شلیک کرده مشخص شده، خاطرنشان کرد: منافقان سعی داشتند وی را از کشور خارج کنند اما توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد و در حال حاضر اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار مأموران وزارت اطلاعات قرار داده است.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: با دستگیر شدن این فرد در 2 روز گذشته وی اطلاعات خوبی در خصوص همراهی نفاق با جریان فتنه به وزارت اطلاعات داده است که مشخص می‌شود آنها با تمام سرمایه‌گذاری‌های خود نتوانسته‌اند در 25 بهمن چیزی به دست آورند.
در همین حال برخی منابع گزارش دادند که مریم رجوی برای حضور گسترده و پر رنگ در اغتشاشات 25 بهمن، با واحدهای عملیاتی اعزامی به تهران در تماس مستقیم بوده و دستور شلیک به سوی جمعیت خودجوشی را صادر می‌کند که برای دفاع در مقابل جماعت اندکی آشوبگران به مقابله برخواسته بودند و در این عملیات تروریستی که عصر روز دوشنبه 25 بهمن در منطقه قصرالدشت تهران به وقوع پیوست، دانشجوی بسیجی‌ صانع ژاله به شهادت رسید و چندین نفر به شدت مجروح شدند.

حلقه های ارتباط سران داخلی آشوب با مجاهدین خلق

در هفته های اخیر اطلاعات زیادی از ارتباط سران داخلی فتنه و اطرافیان آنان با اعضای گروهک مجاهدین خلق منتشر شده است به طوری که کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در گزارش رسمی خود درباره جریان فتنه و آشوب 25 بهمن اعلام کرد که اردشیر امیر ارجمند، مشاور موسوی، رابط اصلی جریان آشوب گروهک منافقین است.

در این گزارش همچنین با بیان اینکه "تعدادی از عناصر منافقین در روز 25 بهمن دستگیر شده اند"، آمده است: طبق اسناد اطلاعاتی تیمی از منافقین مأموریت کشته‌سازی را به عهده داشت. این تیم پس از شهادت شهید صانع ژاله، خبر کشته شدن وی را از طریق سر‌پل خارج به منافقین منتقل و بلافاصله منافقین در سایت هرانا (ساعت 8 شب) آن‌را منتشر می‌کنند.

همچنین گفته شده است که مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی هم به همراه امیر ارجمند در تشکلی تحت عنوان «شواری هماهنگی راه سبز امید» نشست‌های متعددی با مرکزیت گروهک تروریستی منافقین در اروپا داشته است.

همکاری سران داخلی فتنه و اطرافیان آنان با مجاهدین خلق در حالی است که ترور دست کم دوازده هزار نفر از شهروندان ایرانی، همراهی با صدام در جنگ علیه ایران و قتل عام چند صدهزارنفر از کردها و شیعیان عراق تنها بخشی از وقایع تلخ ثبت شده در کارنامه سیاه این گروهک است.



 

نماينده مردم تربت‌حيدريه ابراز اميدواري كرد كه قوه قضائيه به وظيفه خود در برخورد با سران فتنه عمل كند.

 

هامون نیوزبه نقل از فارس:  حجت‌الاسلام محمدعلي رضايي نماينده مردم تربت‌حيدريه در مجلس شوراي اسلامي امروز (سه‌شنبه) طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: در دنيا براي تغيير نظام‌ها روش‌هاي متفاوتي وجود دارد، برخي اوقات اين تغيير از طريق احزاب صورت مي‌گيرد كه در اين وضعيت احزاب تنها به خود مي‌انديشند و برخي مواقع نيز اين تغيير از طريق كودتا انجام مي‌شود كه اين مورد هم به ديكتاتوري منجر مي‌شود.

وي افزود: گاهي گروهي با اتكا به قدرت خارجي رژيمي را تغيير مي‌دهند ولي سرانجام آن تغيير وابستگي خواهد بود.

نماينده مردم تربت حيدريه ادامه داد: امام خميني (ره) با اتكا به مردم حركت خود را آغاز كردند و رژيم پوسيده شاهنشاهي را به زباله‌دان تاريخ انداخت و با اقتدار تمام نظام جمهوري اسلامي ايران را با محوريت ولايت فقيه تثبيت كرد.

رضايي تصريح كرد: امروز جهان از الگوي جمهوري اسلامي ايران بعد از 32 سال استفاده كرده و حركت‌هاي منطقه مانند تونس و مصر و ساير كشورها شاهدي بر اين مدعا است.

وي خاطرنشان كرد: گرچه عده‌اي فتنه‌گر امسال به بهانه‌هايي خواستند چهره نظام را خدشه‌دار كنند ولي مردم با درايت رهبر حكيم انقلاب با قدرتي بي‌نظير در روزهاي نهم دي و 22 بهمن سال 89 در صحنه حضور يافتند و پاسخي دندان شكن به دشمنان به خصوص آمريكا و اسرائيل دادند.

نماينده مردم تربت‌حيدريه ابراز اميدواري كرد كه قوه قضائيه به وظيفه خود در برخورد با سران فتنه عمل كند و گفت: رسالت ما براي اينكه نظام ما الگو بماند، اين است كه اختلاف داخلي را از بين ببريم.

رضايي ادامه داد: بدحجابي در جامعه، ترويج و تبليغ سودهاي بانكي، ترويج مكتب ايراني به جاي مكتب اسلام و به هم ريختگي مسائل فرهنگي تا جايي كه نمي‌شود در خصوص بعضي جشنواره‌ها و مراسم توضيح داد زيبنده كشوري كه با خون شهدا استوار است و قصد الگو شدن دارد‌، ‌نيست.

وي گفت: در زمان فعلي فتنه‌گران با حركت خود خنجر به سينه نظام فرو كردند.

نماينده مردم تربت حيدريه ضمن قدرداني از دولت به دليل انجام اقدامات مؤثر در كشور اظهار داشت: در شهرستان تربيت حيدريه اقدامات كليدي كه مي‌توانست تحولي در منطقه ايجاد كند، با توجه به مصوبه دولت در سفر اول خراسان رضوي انجام نشده است.



 


سازمان آتش نشانی تهران حوادث ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلانشهر تهران را 37 مورد آتش سوزی سطل زباله و 11 اصله درخت اعلام کرد.


    
 

 





سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد شمار حوادثی که تا ساعت 19 و 30 دقیقه شامگاه امروز گزارش شده 37 مورد آتش سوزی سطل زباله، 11 مورد آتش سوزی ضایعات، آتش سوزی 11 اصله درخت و یک مورد هم حادثه ناشی از انفجار ترقه بوده است.

در جریان این حوادث سه نفر از شهروندان با آسیب دیدگی جزئی روبرو شدند که آتش نشانان خدمات ایمنی را به آنان ارائه کردند.


 

 


 


 

رئیس اورژانس کشور گفت: حوادث چهارشنبه سوری امسال تا این لحظه یک کشته و 73 مجروح داشته است.

غلامرضا معصومی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حوادث چهارشنبه سوری امسال متأسفانه تا این لحظه یک کشته بر جا گذاشته است که در شهر شیراز بوده است، از 73 مجروح این حوادث نیز 24 نفر در تهران بوده اند و بقیه از سایر شهرهای کشور گزارش شده‌اند.
وی اضافه کرد: بیشترین نوع آسیب نیز، آسیب به چشم با 16 مورد بوده است، 5 مورد قطع پا و دست نیز گزارش شده و بقیه موارد سوختگی بدن بوده است.
وی گفت: اورژانس کشور در تمام شهرهای ایران درحالت آماده باش کامل است و حادثه دیدگان را در صورت نیاز به بیمارستان‌ها منتقل می کند،بیمارستانهای کشور نیز آماده باش هستند و در صورت نیاز امکان افزایش تختهای بیمارستانی نیز وجود دارد.


 
 

 

پیش از این برخی سایت ها نظیر بالاترین و خودنویس متهم شده بودند که مورد نفوذ سرویس های امنیتی ایران واقع شده اند و در ازای دریافت پول، علیه اپوزیسیون فعالیت می کنند. متقابلاً سایت های یاد شده هم برای برداشتن اتهام از خود، گردانندگان سایت کلمه را وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند. خودنویس که به خاطر برخی حملاتش به موسوی مورد اتهام قرار گرفته، متقابلاً عملکرد چند هفته اخیر سایت «کلمه» در زمینه طرح ادعای انتقال موسوی و همسرش به زندان حشمتیه و سپس تکذیب این ادعا و انتشار خبر دیدار فرزندان موسوی با وی و همسرش در خانه ای در خیابان پاستور را به چالش کشید و پرسید: مدیر کلمه کیست؟ نزدیکان موسوی یا وزارت اطلاعات؟ برخی شخصیت های سیاسی انتشار نامه فرزندان موسوی از سوی سایت کلمه را مشکوک می دانند. شک و تردیدها از زمانی آغاز شد که علیرضا نوری زاده در صدای آمریکا صراحتاً اعلام کرد کنترل سایت کلمه در اختیار نیروهای وزارت اطلاعات قرار گرفته و به نوعی دست رژیم در خبرهای «کلمه» در کار است.

بالاترین هم در مطلبی تصریح کرده که کلمه دست اطلاعات رژیم افتاده و خبرهای خلاف واقع منتشر می کند. به نوشته بالاترین کاسه ای زیر نیم کاسه است!

این شبکه در مطلب دیگری خواستار شکستن سکوت از سوی گردانندگان کلمه شد حال آن که گردانندگان خارج نشین کلمه هرگز خود را معرفی نکرده اند. جالب اینکه در این میان، اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با بی سی سی می گوید سایت کلمه در اختیار معتمدان است، حال آن که شخص خود وی، یکی از عوامل انتشار شایعه دروغ دستگیری و انتقال موسوی به زندان حشمتیه بوده که اکنون دروغ بودن آن آشکار شده و بنابراین خود وی درباره انتشار چنین خبرهای حساسیت زایی زیر سوال و تردید است.

در همین حیص و بیص پایگاه ضد انقلابی ایران امروز به بررسی نقش نفوذ و ستون پنجم در میان اپوزیسیون پرداخت و با برشمردن برخی نشانه ها تصریح کرد: به نظر می رسد اطلاعات رژیم به شیوه نرم افزاری، اپوزیسیون را از خیابان جمع کرده و نفس سران این حرکت را بریده است. ستون پنجم اطلاعات هم دوباره فعال شده و در حال متلاشی کردن شبکه های اپوزیسیون است.

این پایگاه ضدانقلابی همچنین نوشت: در عرصه شبکه سازی و شبکه های مجازی و اینترنت نباید از آسیب ها غافل ماند. اکنون گروه های ماسک دار و مشکوک در فضای مجازی و فیس بوک زیاد شده اند و فرصت پنهان شدن دستگاه های اطلاعاتی زیر این ماسک ها را می دهند. ما با جاسوسان دو جانبه طرف هستیم. اینان جاسوسانی هستند که به دنبال لو رفتن یا دستگیری، به کار گرفته می شوند.

برخی تحلیل گران در محافل قدیمی تر اپوزیسیون که نگاه های بدبینانه تری دارند معتقدند که ماجرای اغتشاشات سال گذشته و اتفاق امسال 25 بهمن اساساً تله ای برای شناسایی سرشاخه ها و تمام ارتباطات مخالفان بوده است.

مرزبندی صریح اصولگرایان کمترین راه نفوذی برای اپوزیسیون نگذاشته است

یکی از اصلاح طلبان فراری مقیم آمریکا گفت: انگیزه ها و اهداف هاشمی رفسنجانی با جنبش سبز تطبیق و خوانایی ندارد.

علی افشاری در گفت وگو با رادیو فردا اظهار داشت: آقای هاشمی و جنبش سبز در مقابل یک جریان واحدی قرار گرفتند. جدا از انگیزه های هاشمی، حضور او در قدرت هم جنبش سبز و هم حرکت های مخالف را در داخل تقویت می کند اما باز هم تاکید می کنم که هاشمی به دنبال تقویت این جریان نیست یا او را نباید به عنوان کسی درنظر گرفت که به زعم برخی پل پیروزی نیروهای اصلاح طلب است یا می تواند از رهبران سمبلیک جریان سبز باشد. مطمئنا این گونه نیست. برای او حفظ نظام مهم است اما کشمکش ها یک فضای تنفسی می تواند برای مخالفان ایجاد کند.

وی همچنین درباره نگاه طیف های اصولگرا به اپوزیسیون سبز گفت: تقریبا کلیت جریان اصولگرا به لحاظ گروهها، نسبت به آن چیزی که آنها را فتنه سبز می دانند، مرزبندی صریحی کرده اند و هیچ کدامشان حاضر نیستند کوچک ترین و کمترین همراهی را با جنبش سبز داشته باشند. اپوزیسیون هم هیچ ابزار دیگری درداخل حکومت ندارد.

افشاری درباره آشفتگی جبهه ضدانقلاب اظهار داشت: انسجامی در داخل این جبهه وجود ندارد. من واقعا نمی دانم سران سمبلیک آیا طرح و برنامه دارند یا نه، به خصوص با توجه به ایزوله شدن موسوی و کروبی. شورای راه سبز هم ظرفیت موثری از خودش نشان نداد.

در گفت وگو با رادیو فردا، یکی دیگر از عناصر ضدانقلاب به نام محمد کسایی هم حضور داشت که تاکید کرد: آنچه از نظر ما به عنوان یک حداقل غیرقابل اهمیت تلقی می شود، از سوی حاکمیت به عنوان یک حداکثر غیرقابل پذیرش به حساب می آید.

اظهارات علی افشاری درباره بی خاصیتی شورای هماهنگی راه سبز در حالی است که این شورای خلق الساعه و مجهول پس از 2 هفته هیاهو و صدور 5 بیانیه، نزدیک یک هفته است که در سکوت مطلق فرو رفته و بنابر برخی گزارشها، به خاطر بروز برخی اختلافها، شماری از اعضا کناره گیری کرده اند.



 

 

وزیر کشور با تاکید به اینکه ' اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس نهم در سال 90 بصورت صددرصد رایانه ای آغاز شده است'، گفت که در حال فراهم کردن بسترهای مناسب برای برگزاری این انتخابات هستیم.  

 'مصطفی محمد نجار' در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های سال 90 وزارت کشور از جمله در عرصه های سیاسی و امنیتی ، ضمن مثبت و قابل قبول خواندن علمکرد وزارت کشور در سال 89 افزود: برای سال آینده برنامه های خوبی درعرصه های مختلف طراحی شده و اجرا خواهد شد.

وی یکی از برنامه های وزارت کشور در سال 90 را برگزاری انتخابات مجلس نهم اعلام کرد و اظهار داشت: همکاران ما در حال برنامه ریزی های لازم در سراسر کشور برای برگزاری انتخابات مجلس هستند.

وزیر کشور که با ایرنا گفتگو می کرد در پاسخ به این سئوال که چه زمانی دستگاه های اجرایی ذیربط برای برگزاری انتخابات رایانه ای فعال می شوند؟ گفت: وزارت کشور برای پیاده سازی انتخابات به صورت رایانه ای آمادگی دارد اما باید دید شورای نگهبان چه زمانی را برای برگزاری انتخابات تعیین می کند.

 

**‌امنیت کشور در سال 90 ارتقا می یابد

نجار به اقدامات وزارت کشور در زمینه امنیتی‌اشاره و خاطرنشان کرد: با عنایت به تجارب قبلی و شاخص هایی که در این زمینه تعیین کرده ایم ارتقای بسیار خوبی را در شاخص های امنیتی در آینده شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه گفت وگو با ایرنا ، توجه دولت کنونی به موضوع انسداد مرزها را نسبت به دولت های گذشته ویژه خواند و گفت: در زمینه انسداد مرزها رشد 17 برابری بودجه را شاهد بوده ایم.

وزیر کشوربرنامه ریزی برای انسداد مرزها در جنوب شرق ، شمال غرب و سایر مناطق کشور را جزو اولویت های کاری این وزارتخانه درمباحث امنیتی بیان کرد.

نجار، برنامه ریزی های مناسب برای بهبود معیشت مرزنشینان، توسعه بازارچه های مرزی و بومی کردن امنیت و اجرای آن توسط مردم را از دیگر اولویت های کاری وزارت کشور در سال 1390 خواند و افزود: برنامه های جدیدی را برای اشراف بسیار قوی اطلاعاتی در مباحث امنیتی در دستور کار داریم.

وی در باره تدابیر وزارت کشور برای مقابله با پایگاه های سرویس های جاسوسی آمریکا در منطقه که در حال طراحی همکاری های بین گروهکی مانند گروهک ریگی و منافقین هستند،‌ گفت: دستگاه های امنیتی ، نظامی و انتظامی ما هوشیارانه در حال رصد همه این مسائل هستند و تاکنون هر تصمیم و طراحی شیطانی آمریکایی ها نقش بر آب شده و تیرهایشان به سنگ خورده و در آینده هم همینطور خواهد بود.


 

 

نمایندگان اصلاح طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: در اصلاحات همواره گروه ها و افرادی بوده اند که با تندروی، فضای سیاسی کشور را مسموم کرده اند و در حال حاضر این سران فتنه هستند که مسیر قانون گریزی و زیرپا گذاشتن چارچوب های نظام را دنبال می کنند.


در همین ارتباط نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاحات همواره گروه ها و افرادی بوده اند که با تندروی، فضای سیاسی کشور را مسموم کرده اند و مسیر قانون گریزی و زیرپا گذاشتن چارچوب های نظام را دنبال می کنند.

محمد حائری در گفتگو یی با محکوم کردن اغتشاشات اخیر تصریح کرد: احزاب فعال در کشور باید معتقد به قانون اساسی و آرمان های انقلاب باشند؛ بنابراین قطعا هرگونه اعتراض و اقدام غیر قانونی در برابر قانون اساسی، محکوم است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاحات باید به سمت اعتدال و میانه روی پیش رود، افزود: جبهه اصلاحات، باید به سمت حرکت های قانون مدارانه حرکت کند و از قانون گریزی، برهم زدن افکار عمومی و ایجاد تنش در جامعه بپرهیزد.

حائری با بیان اینکه اصلاح طلبان با حمایت از اعتراضات و اقدامات غیر قانونی، جایگاه خود را در میان مردم و نظام از دست خواهند داد، گفت: اصلاح طلبان با حمایت از اغتشاشات، صلاحیت خود را زیرسوال نبرند.

هر حرکت مغایر با اصول نظام محکوم است

عضو شورای مرکزی نمایندگان ادوار مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از ساختار شکنی های جریان فتنه پس از حوادث پس از انتخابات چیست،گفت:هر حرکت مغایر با اصل نظام و اندیشه های امام (ره) و شهدا محکوم است.

علی نمازی در گفتگو یی گفت:میکروب های اندکی که قصد ضربه زدن به نظام را در فضای سالم کشور ما دارند قدرت رشد و تکثیر را به هیچ وجه نخواهند داشت.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد:هر حرکتی که بر خلاف انقلاب اسلامی و نظام مدنظر امام (ره) باشد،شدیدا محکوم است.

* اصلاح طلبان باید از دعوت به راهپیمایی های غیر قانونی و اقدامات و عملکرد فتنه گران  اعلام برائت کنند

در ادامه عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصلاحات از ابتدای فعالیت خود، همواره دچار اشتباهاتی بوده است، دعوت به راهپیمایی ها، محکوم نکردن اقدامات فتنه گران، اقدامات و حرکات غیرقانونی و خارج از نظام از جمله این اشتباهات بوده است.

محمدرضا ذاکری، در گفتگو یی با بیان این مطلب که متأسفانه جریان اصلاحات همواره دچار اشتباهات زیادی بوده است، گفت: دعوت به راهپیماهایی غیرقانونی و خارج از موازین نظام جهت ایجاد اغتشاشات از اشتباهات بزرگ اصلاح طلبان بود.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از فعالیت های جریان اصلاح طلبی، اغتشاشات اخیر را محکوم و اظهار داشت: این اقدامات صد در صد محکوم است و تکلیف هر جریان سیاسی، به خصوص جریان اصلاح طلبی است که آن را محکوم کنند.

ذاکری همچنین، تأکید کرد: تظاهرات غیرقانونی اخیر، هیچ نتیجه ای در برنخواهد داشت و همه شخصیت ها و جریانات سیاسی باید به فکر حفظ نظام و کشور باشند، شخصیت هایی که هنوز اصرار دارند تا این اغتشاشات ادامه پیدا کند، باید از راه خود برگردند و به مردم و نظام بپیوندند.



 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تصاویر متخلفان چهارشنبه سوری توسط دوربین های مخفی در سطح شهر گرفته و ضبط خواهد شد و متخلفین به سزای اعمال خلاف قانون خود خواهند رسید.



موسی قربانی نماینده مردم قاینات در گفتگو یی گفت: دستگاه های قضایی و امنیتی کشور با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد خواهد کرد و تصاویر متخلفین توسط دوربین های مخفی در سطح شهر گرفته و ضبط خواهد شد و متخلفین به سزای اعمال خلاف قانون خود خواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و امنیتی کشور با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد قاطع خواهد کرد،ادامه داد: نیروهای امنیتی و دستگاه قضائی با هر شخصی که جشن ملی و فرهنگی کهن ایرانی را در چهارشنبه سوری به ناآرامی و آشوب بکشاند، برخورد قاطع خواهد کرد.

قربانی تصریح کرد: پلیس با متخلفانی که در چهارشنبه آخر سال با ایجاد ناهنجاری و حرکات ناشایست و با استفاده از مواد محترقه آسایش و آرامش مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد جدی خواهد کرد.



 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 92768
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1