بنیاد آمریکایی کارنگی: آیت​الله خامنه​​ای قدرتمندترین رهبر جهان است

 

نویسنده این مقاله سخن خود را به این شکل آغاز کرده: «شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسائل جاری جهان اهمیت داشته باشد اما در عین حال تا این حد هم برای جهانیان ناشناخته باشد» و در ابتدا سعی در تبیین چرایی اهمیت بررسی افکار و اندیشه های ایشان کرده و در عباراتی به اینکه ایشان پیش از تصدی رهبری، یک چهره «میانه رو ناشناخته» بوده است تاکید می کند نویسنده در ادامه به نفود ایران در منطقه و برخی کشورها از جمله عراق، لبنان و فلسطین اشاره کرد و بالا رفتن قیمت نفت را به افزایش توان ایران تعبیر کرده است! وی اشاره می کند که مسیر حرکت جمهوری اسلامی در نوشته ها و سخنان امام خمینی(ره) موجود است و بر همان مبنا نیز آیت الله خامنه ای چهار هدف انقلاب را عدالت، استقلال، خودکفایی و معنویت دینی می داند که از اینجا به بعد نویسنده سعی می کند دیدگاههای ایشان را در این چهار زمینه استخراج و بیان کند. او همچنین نواب صفوی(ره) و امام خمینی(ره) را دو شخصیت موثر بر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می داند که رفتار سیاسی ایشان را شکل و جهت داده اند و سپس به ذکر تاریخچه ای مخدوش از دوران ریاست جمهوری و پیش از رهبری ایشان می پردازد و ادامه و تاکید می کند از آنجا که رهبری در ایران سیاستهای کلی را تعیین می کند و نفوذ فراوانی دارد، مهمترین شخصیت در ایران است.

نویسنده، آیت الله خامنه ای را در سیاست خارجی، که بخش مهم این مقاله است، پیرو امام خمینی(ره) می داند و تاکید می کند که ایشان در طول این سه دهه همواره بر شیطان بزرگ بودن آمریکا تاکید داشته و دشمنی خود با آن را به صراحت ابراز کرده اند و ریشه دشمنی آمریکا با ایران را در واقع نه بخاطر مسئله هسته ای یا نفی اسرائیل و دفاع از حزب الله بلکه بخاطر موقعیت استراتژیک ایران و ذخایر انرژی آن می دانند که اینک در اختیار یک کشور اسلامی قرار گرفته است.

راهبرد مقابله در برابر فشارهای شورای امنیت و آمریکا نیز در بیان ایشان «مقاومت» معرفی شده چرا که ایشان معتقدند هرچقدر در برابر ابرقدرتها کرنش کنی و کوتاه بیایی به همان اندازه فشارهای آنها بیشتر خواهد شد. او ضمن اشاره به توجه بسیار زیاد آیت الله خامنه ای در ترسیم «نقشه های آمریکا علیه انقلاب» برای مردم ایران، به تبیین ایشان درباره نحوه فروپاشی شوروی و انقلابهای رنگی نیز توجه داشته و با تعجب بسیار از این توجه زیاد، تاکید ایشان بر تهاجمات فرهنگی ضد اسلامی توسط غرب و آمریکا و بیدارگری درباره عوامل داخلی فروپاشی یک کشور را نیز مورد بررسی قرار داده است.

نکته قابل توجه این است که نویسنده مقاله در بخشی از این نوشته، دستورالعمل هایی را برای سران دولت آمریکا ذکر کرده است اما اشاره می کند که با وجود آیت الله خامنه ای، امید ایجاد شرایط مطلوب آمریکا دور از تصور است. وی با بیان برخی از این موانع می نویسد:

1. آیت الله خامنه ای باید متقاعد شود که آمریکا رویه خود در قبال ایران را تغییر داده و با احترام با ایران برخورد خواهد کرد.

2. آیت الله خامنه ای هیچ گونه عقب نشینی یا شکست را برای ایران نخواهد پذیرفت و هیچ نوع فشاری نیز بر ایشان موثر نمی افتد.

3. هر نوع برنامه ای باید در ارتباط با خود ایشان مطرح شود، نه مقامی دیگر وگرنه مانند تلاشهای قبلی که در دوره اصلاح طلبان صورت پذیرفت بی نتیجه خواهد ماند!

آخرین جملات این مقاله نیز تاکید می کند که تا زمانی که آیت الله خامنه ای رهبر ایران است، دستیابی به روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا میسر نخواهد شد و همچنان با وجود گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، فرهنگ «مرگ بر آمریکا» در ایران حاکم است وگرچه مدارا با رهبر ایران بسیار سخت است، اما باید دانست که اجرای هر برنامه ای برای دور زدن ایشان نتیجه نخواهد داد.


 

مقاله رادیو فردا درباره پروژه مدحی ،صدای کاربران این سایت رادرآورد

 

 

سحام نیوز بیانیه نوشته نشده سازمان مجاهدین را منتشرکرد

 

 

جرياني انحرافي مانع رسيدن صداي دانشجويان به گوش احمد‌ي‌نژاد مي‌شود

 
alt

نهضت سبزنبوی-محمدرضا كاشفي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران ‌بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاري فارس، گفت: رئيس‌جمهور در نشست خبري اخير خود كه با حضور رسانه‌هاي داخلي و خارجي برگزار شد، در پاسخ به سؤال يكي از خبرگزاري‌هاي دانشجويي از عدم اعمال گزينشي بودن دانشجويان براي ديدار با رئيس‌جمهور سخن به ميان آورد، اما آنچه مشخص است جرياني در دفتر رئيس جمهور مانع از شنيدن صداي دانشجويان به گوش رئيس‌جمهور مي‌شود.

وي افزود:‌ ديدار جمعي از دانشجويان گزينشي با رئيس‌جمهور كه در ماه رمضان سال گذشته برگزار شد، توسط دفتر رئيس‌جمهور طراحي شده بود تا مهر تأييدي بر اين امر باشد كه اين دعوت‌ها گزينشي و از پيش تعيين شده است.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: با توجه به تأكيد مكرر رئيس‌جمهور مبني بر آزادي انديشه به خصوص در فضاي دانشگاه‌ها، دانشجويان از رئيس‌جمهور كشورمان دعوت مي‌كنند تا در يكي از دانشگاه‌هاي تهران حضور يابند و پاسخ‌گوي سؤالات و نظرات اتحاديه‌هاي دانشجويي كشور آن هم به صورت شفاف و غيرگزينشي باشند.


 

توضيح جالب دانشگاه آزاد قم درباره نمايشگاه عکس بي حجاب

 
alt
مقام مسئول ، دانشگاه آزاد قم در تفکيک کلاس هاي دانشجويان دختر و پسر پيشگام بوده و به سبب تفکيک ساختمان ها ، دانشجويان آقا ، حق ورود به محوطه دانشجويان خانم را ندارند .
نهضت سبزنبوی-يک مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم درباره خبر برخي سايت ها از نمايشگاه عکس بدون حجاب دانشجويان دختر اين دانشگاه توضيحاتي را بيان کرد.
به گزارش البرز او گفت: روز شانزدهم خرداد ژوژمان آثار دانشجويان گرافيک ( نمايشگاه كلاسي ) براي مدت کوتاهي صرفاً به منظور اخذ نمره در کلاس ويژه خواهران داير شد که به آن نمايشگاه عکس اطلاق نمي شود.

به گفته اين مقام مسئول ، دانشگاه آزاد قم در تفکيک کلاس هاي دانشجويان دختر و پسر پيشگام بوده و به سبب تفکيک ساختمان ها ، دانشجويان آقا ، حق ورود به محوطه دانشجويان خانم را ندارند .

او حتي تاکيد کرد تمام استادان رشته گرافيک دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم به سبب جمعيت زياد دانشجويان دختر ، خانم هستند .

گزارش البرز حاکي است اين مسئول دانشگاه ازاد قم از شيطنت فرد يا افرادي سخن گفت که به گفته او با گوشي تلفن همراه عکسها را از اين ژوژمان گرفته و به برخي سايتهاي خبري داده اند.

وي افزود : مسوولان اين واحد دانشگاهي با حساسيت اين‌ موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري مي کنند


 

اعضاي سابق مشارکت ومجاهدين:صدور بيانيه جديد را تکذيب مي کنيم

 




ما اعضاي سابق اين احزاب كه سالها در آن فعال بوده ايم و ارتباط نزديكي با مركزيت داشته ايم از صدور چنين بيانيه اي آگاه نيستيم.

در حالي كه اتفاقات تلخ و شيرين پس از انتخابات 88 به پايان رسيده و هر روز جامعه به سوي آرامش و ثبات بيشتري حركت مي كند شاهد آن هستيم كه عده اي فرصت طلب كه هيچ انتصابي به احزاب مشاركت و مجاهدين نداشته با  سو استفاده از فضاي ايجاد شده دست به صدور بيانيه مي زنند.در حالي اکثريت اعضاي مرکزي اين دو تشکال د رحال گذران دوران محکوميت خود هستند چگونه است که هر روز بيانيه اي به نام اين جريان چه در داخل و يا در خارج از کشور منتشر مي شود.
اين اطلاعيه مي افزايد:در مرحله بعد پرسش اينجاست چگونه است ما اعضاي سابق اين احزاب كه سالها در آن فعال بوده و ارتباط نزديكي با مركزيت داشته ايم از صدور چنين بيانيه اي آگاه نيستيم اما عده اي سود جو و موج سوار سياسي از صدور چنين بيانيه اي دم مي زنند.
بدينوسيله ما عده اي از اعضاي سابق  شاخه هاي استاني 2 حزب منحل شده مشارکت و مجاهدين انقلاب  اخير اين دو تشکل منحل شده را قويا تکذيب مي کنيم.
 

 

نوری زاده : این مدحی آن مدحی نبود!

با نزدیک شدن به سالروز حماسه انتخابات پر شکوه فتنه 22 خرداد سال 88 رخ داد، رادیو فردا نظرات خوانندگان درمورد موجودیت فتنه سبز را جویا شد.http://www.jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/20-3-1390/IMAGE634434057002812500.jpg

همزمان با نزدیک شدن به سالروز فتنه سبز در ایران که در 22 خردادماه 1388 رخ داد و البته چند صباحی نیز بیشتر دوام نیاورد و موجب آشکار شدن ماهیت غربی و رسوایی رهبران آن شد، سایت رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا از خوانندگان خود خواست تا نظر خود را درباره این فتنه بنویسند.
رادیو فردا درباره عمده نظرات ارائه شده ازسوی اپوزیسیون در خصوص فعال بودن فتنه سبز نوشت: «اکنون بعضی می‌گویند که جنبش سبز ایران مرده است و پایان‌یافته، بعضی آن را زنده و پویاتر از گذشته می‌دانند، و بعضی بر این عقیده‌اند که سرکوب خشونت‌بار از سوی حکومت تنها به زیرزمینی شدن جنبش سبز انجامیده است و ایران در عین سکوت بشکه باروتی است در انتظار یک جرقه.»
این رادیو در ادامه افزود: «شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ نظر شما درباره جنبش سبز چیست؟ رادیوفردا در انتظار خاطرات شما از سال پرغوغای 88 و نظرات و امیدهای شما برای سال‌های آینده است.»
 

اعضای سابق مشارکت و مجاهدین تکذیب کردند

 

نهضت سبزنبوی به نقل ازجوان آنلاين در اين اطلاعيه آمده است: در حالي كه اتفاقات تلخ و شيرين پس از انتخابات 88 به پايان رسيده و هر روز جامعه به سوي آرامش و ثبات بيشتري حركت مي كند شاهد آن هستيم كه عده اي فرصت طلب كه هيچ انتصابي به احزاب مشاركت و مجاهدين نداشته با  سو استفاده از فضاي ايجاد شده دست به صدور بيانيه مي زنند.در حالي اکثريت اعضاي مرکزي اين دو تشکال د رحال گذران دوران محکوميت خود هستند چگونه است که هر روز بيانيه اي به نام اين جريان چه در داخل و يا در خارج از کشور منتشر مي شود.
اين اطلاعيه مي افزايد:در مرحله بعد پرسش اينجاست چگونه است ما اعضاي سابق اين احزاب كه سالها در آن فعال بوده و ارتباط نزديكي با مركزيت داشته ايم از صدور چنين بيانيه اي آگاه نيستيم اما عده اي سود جو و موج سوار سياسي از صدور چنين بيانيه اي دم مي زنند.
بدينوسيله ما عده اي از اعضاي سابق  شاخه هاي استاني 2 حزب منحل شده مشارکت و مجاهدين انقلاب  اخير اين دو تشکل منحل شده را قويا تکذيب مي کنيم


 

حرفهای ابراهیم اصغرزاده درباره هاشمی

 

نهضت سبزنبوی به نقل از خبرآنلاین، گزیده از از گفت و گوی نماینده شورای شهر نخست تهران با ماه نامه نسیم بیداری در ادامه می آید:

ما نه اطلاعی از پشت صحنه جنگ داشتیم و نه حق خودمان می­دانستیم وارد این قضایا شویم. این مناسباتی بود که از قبل بین مقامات عالیه کشور تفاهم شده­بود و آن­ها با خودشان تصمیم می­گرفتند. انتخاب آقای هاشمی هم ربطی به مجلس نداشت و شاید حضرت امام محاسباتی کرده­بودند که وی با توجه به این­که رئیس مجلس است، قائم­مقام ستاد فرماندهی کل قوا هم باشد. 

تعارض اصلی ما با آقای هاشمی­رفسنجانی بر سر قضیه قطعنامه نبود. چون مسئله قطعنامه را خود امام جلو می­برد و بعد هم محکم ایستاد و اجازه نداد کسی شک و شبهه­ای داشته باشد. حوادث مربوط به مرصاد و سپس مذاکرات قطعنامه یا نامه-هایی بین آقای هاشمی و صدام ردوبدل شد، چیزهایی نبود که مورد ایراد و انتقاد یا حتی سوال قرار بگیرد. ما فکر می­کردیم به دلیل اشراف امام به قضیه، مسائل در مسیر درست است. این­ها محل سوال نبود. به هر حال اختلاف ما با آقای هاشمی در مجلس خیلی زیاد نبود اما وقتی که ایشان رئیس جمهور شد، روابط مقداری شکرآب شد. 

در مورد مسائل مربوط به جنگ، هاشمی رفسنجانی تا حدودی مجلس را در جریان می­گذاشت. در روزهای نزدیک قطعنامه ما از نامه­نگاری­هایی که شده بود و نظر آقای مهندس موسوی، محسن رضایی و نظر خود آقای هاشمی­رفسنجانی مطلع شدیم. آقای هاشمی در جمع ما در مجلس به این اعتراف داشت که ادامه جنگ برای­مان هزینه دارد و نمی­توانیم بجنگیم و شعار ادامه جنگ را یک نوع تندروی می­دانست و خود من تحلیلم این بود که آقای هاشمی در این­که به جنگ خاتمه داده شود، نقش دارد. منتهی شواهدی که داشتیم همین گزارشات رسمی بود تا زمانی که رسما اعلام شد. البته سقوط هواپیمای ایرباس و شهادت حدود ۳۰۰ نفر از هم­وطنان نیز همه را متأثر کرد که علامتی جدی از طرف آمریکایی­ها برای پایان هرچه سریع­تر جنگ ارزیابی می­شد. 

ما از طریق آقای موسوی­خوئینی­ها، خبردار شدیم که امام بعد از فتح خرمشهر علاقمند به پایان جنگ بودند و گفته بودند که جنگ تمام شود و در جلسه­ای با سران کشور این را گفته بودند. ولی بقیه آقایان نپذیرفته و گفته بودند ما برای صلح با عراق احتیاج به جای پایی داریم که بتوانیم مذاکره کنیم که این جای پا هم باید در عراق باشد. 

هنگام معرفی وزرای کابینه اول آقای هاشمی، آقای فلاحیان وزیر اطلاعات بود و آقای­هاشمی گفت کسی جرأت نمی­کند از آقای فلاحیان صحبت کند. اما من اتفاقا به عنوان مخالف سخنرانی کردم که نطق مشهوری در مخالفت با وزیر اطلاعات شد. در آن نطق گفتم ایشان قدرت ریسک بالایی دارند و وزیر اطلاعات به دلیل حساسیت­هایی که هست باید کسی باشد که خیلی ریسک­پذیر نباشد و خیلی منطقی و مستدل حرکت کند. آقای فلاحیان رأی خیلی بالایی نیاورد اما تمام کابینه آقای هاشمی رأی آورد. 

دو موضوع مجلس سوم را خیلی درگیر کرد؛ یکی مسئله دولت آقای هاشمی، یکی هم مسئله انتخابات خبرگان. در مورد دولت آقای هاشمی من اعتقادم این است که باید با آقای هاشمی کنار می­آمدیم و بی­توجهی ما به آقای هاشمی و نقدی که از دولت هاشمی داشتیم مقدماتی را فراهم کرد که او به جناح راست نزدیک شود به­گونه­ای که در ردصلاحیت حدود ۸۰-۷۰ نفر از کاندیداهای مجلس چهارم که حدود ۴۰نفرشان نماینده مجلس سوم بودند توسط شورای نگهبان، آقای هاشمی سکوت کرد. در حقیقت درمقابل سکوت آقای هاشمی ما ردصلاحیت شدیم و انتخابات مجلس چهارم به­گونه­ای برگزار شد که جناح چپ غایب بود.من به شوخی می­گفتم ماه عسل آقای هاشمی با جناح راست شروع شده است. البته آن هم خیلی دیری نپایید و جناح محافظه کار در مقابل هاشمی موضع گرفت و سیاست­های دولت را به نقد کشید. اما در مجلس سوم به نظرم ما یک خطای استراتژیک کردیم. 

آقای مهندس سحابی به دلیل نقشی که در شورای انقلاب و بعد در نظام بودجه­ریزی کشور داشت همیشه مورد احترام بود. بخصوص در ابتدای انقلاب در سال ۵۸ وقتی من و دوستانم اقدام به تصرف سفارت آمریکا کردیم، وی از جمله کسانی بود که در حقیقت در شاخه جوانان نهضت آزادی به نوعی با ما ابراز هم­دردی و هم­دلی و از اقدام ما حمایت می کرد.به همین دلیل من خیلی برای ایشان احترام قائل بودم و الان هم احترام قائلم.مهندس سحابی را که دستگیر کردند، آقای هاشمی ­گفت او رویش زیاد شده­بود و می­خواستیم رویش را کم کنیم. دوسه بار بین من و آقای هاشمی در مجلس سوم درباره این موضوع درگیری لفظی به­وجود آمد تا اینکه یک دفعه ایشان گفتند که «فلانی میخواهد اقتصاد کشور را به جایی برساند که مردم بجای برق با چراغ­موشی زندگی و با الاغ رفت­وآمد کنند.» من گفتم این حرف توهین است. 

چند وقت بعد، آقای هاشمی نمی­دانم سر چه موضوعی به من گفتند اگر دفترتحکیم­وحدت رفتارش را اصلاح نکند، با تو برخورد می­کنم. آقای هاشمی سنت خوبی دارند و خاطرات روزانه­ می­نویسند. قطعا ایشان باید در خاطراتش نوشته باشد. 

۲۴ ساعت پس از پایان مجلس سوم و در آستانه مجلس چهارم، بازداشت شده و به سلول انفرادی زندان توحید که همان کمیته مشترک ضد خرابکاری قبل از انقلاب بود منتقل شدم. اتهامی که به من زدند اقدام علیه امنیت ملی بود ولی بازجویی ها پیرامون مواضع سیاسی من و بخصوص نطقهایم بوداز جمله مواضعی که راجع به مشروعیت عرفی و زمینی حکومت داشتم. بعد از بازداشت برای مدتی از سیاست کنار کشیدم .


 

لحاظ هدفمندي يارانه‌ها در برنامه توسعه پنجم

 
نهضت سبزنبوی به نقل از فارس از ساري، سيد عيسي هاشمي حيدري بعدازظهر امروز در جلسه كميته هماهنگي امور زيربنايي مازندران بيان داشت: برنامه‌ريزي پنج ساله استان بايد به نحو مطلوبي صورت گيرد تا در برنامه زمان‌بندي، ابعاد موضوع موشكافانه بررسي شود.

وي همكاري منسجم شهرستاني را در ارائه پيشنهادها ضروري دانست و تصريح كرد: براي پيشگيري از عقب‌ماندگي استان‌ها مباحث زيربنايي در هر استاني به تفكيك شهرستاني لحاظ مي‌شود و بعد در سطح ملي اعتبارات در نظر گرفته مي‌شود.
معاون عمراني استاندار مازندران اظهار داشت: كميته امور زيربنايي به صورت تيمي كارشناسي بايد در مباحث برنامه‌نويسي شهرستاني وارد شود تا خللي در فرايند كار و اولويت نيازهاي هر شهرستان به وجود نيايد.
وي فلسفه احداث سد در مازندران را طرحي ملي دانست و گفت: ساختن سد بايد از اعتبارات ملي تامين شود در حالي كه يك چهارم سهم‌بري را در بخش اعتبارات كسب كرده‌ايم و بقيه با مشاركت مردمي انجام شده است.
هاشمي ادامه داد: بحث هدفمندي يارانه‌ها در برنامه‌هاي زيربنايي توسعه پنجم استان‌ها بايد لحاظ شود و رعايت تناسب استاني صورت گيرد زيرا در هدفمندي يارانه‌ها مردم تعهدمحور شدند.
معاون عمراني استاندار مازندران اسامي دستگاه‌هاي مسئول در كميته امور زيربنايي مازندران را اعلام كرد و گفت: آبفاي روستايي و شهري، بنياد مسكن، پست، شركت توزيع برق غرب و شرق مازندران، محيط زيست و راه و ترابري در سرفصل‌هاي مربوط به استان‌ها در كميته حضور دارند و نيز ميراث فرهنگي به عنوان دستگاه همكار در بخش توسعه اماكن فرهنگي مي‌تواند پيشنهادات كارشناسي ارائه دهد.
وي يادآور شد: مباحث عمراني مازندران مشكل استان دربخش زيست محيطي و منابع طبيعي است كه حضور اين دو دستگاه در كميته ضروري است.


 

برخي از اقدامات جريان انحرافي پوششي است

 

نهضت سبزنبوی به نقل از فارس، حجت الاسلام عبدالعلي گواهي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ امروز شنبه در جمع فرماندهان و پايوران رسمي و وظيفه ناحيه كميل اين سپاه با توجه به مناسبت‌هاي مختلف ولادت و شهادت ائمه معصومين(ع) در ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه ولايت و امامت و متعلق به امير المومنين (ع) است كه ويژگي‌ درخشنده‌اش دعا است. بنا به روايات معتبر كسي كه اين ماه را به خوبي درك كند ماه شعبان را نيز درك خواهد كرد و كسي كه رجب و شعبان را درك كند ماه رمضان را هم به خوبي درك مي‌كند. در اين ماه تولد اسلام يعني بعثت بزرگ رسول خدا (ص) اتفاق مي‌افتد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه تهران بزرگ در خصوص مسائل جاري كشور اظهار داشت: چند روز پيش سي و دومين سالگرد رحلت امام راحل در حالي برگزار شد كه حضور مردم بيشتر از سال‌هاي ديگر بود با همان شور و حال و همان ارادتي كه از ابتداي انقلاب اسلامي در دل آنها موج مي‌زد. به يقين آنچه كه موجب شد ياد و نام امام خميني (ره) زنده و جاويد بماند و راهش پويا ادامه داشته باشد، ارشادات و تدابير و راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي اين فرزند خلف صالح روح الله است كه در فرمايشات گهر بارش امام(ره) را بهترين الگو و خالص‌ترين فرد در عصر ما معرفي كرد و اگر ما نيز مي‌خواهيم آينده‌اي سعادتمند براي كشور داشته باشيم بايد همين اعتقاد را نسبت به رهبرمان داشته باشيم.

وي افزود: امسال زائرين بسياري از كشورهاي مختلف آمده بودند به خصوص كشورهايي كه بيداري اسلامي در آنها موج مي‌زند و اينها بيانگر اين است كه ريشه حركت‌شان را از امام(ره) و انقلاب اسلامي گرفته‌اند و اين انديشه در تمامي كشورها شناخته شده است. در سفر حج يك جوان مالزيايي وقتي فهميد كه اينجانب از ايران مشرف شده‌ام ضمن تمجيد از انقلاب اسلامي گفت: در عصر حاضر اسلام واقعي و اصيل در دنيا با نام امام خميني (ره) شناخته شده است.

گواهي در خصوص فتنه‌گران و جريانات انحرافي در دو دهه اخير تصريح كرد: بعد از رحلت امام (ره) و آغاز رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فتنه‌گران داخلي و خارجي سعي كردند در مقاطع مختلف بحران آفريني كننده و با اين فكر پليد هجده تير را در دولت اصلاحات و اغتشاشات خياباني را در انتخابات 88 رقم زدند ولي هربار با فرمايشات به موقع و تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب از فتنه‌ها و جريانات سياسي به خوبي عبور كرديم و اين جريان انحرافي اخير را هم با درايت و تدبير مدبرانه معظم‌له و با حضور نيروهاي حزب الله با موفقيت پشت سر خواهيم گذاشت.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه تهران بزرگ در خصوص اهداف جريان انحرافي گفت: همه ما بايد به هوش باشيم اينها كه فكرشان منحرف است كارشان هم انحرافي است و بعضي از اقداماتشان پوششي است. بحث ملاقات با امام زمان (عج) و ظهور صغري و به كار گيري مرتاض و جن‌گير‌ها همه اقداماتي است كه اهدافشان را پيش ببرند.

وي ادامه داد: اين گروه دو كار خطرناك را در دستور كار دارند، بايد مواظب باشيم اينها مي‌خواهند تب اقتصادي و همچنين انحرافي اخلاقي در كشور به وجود بياورند. اما وظيفه ما در مقابله با اين جريان چيست؟ تكليف روش است ما تبعيت از دولت‌ها نداشته و نداريم تبعيت‌پذيري ما از جايگاه رفيع‌تر است و اين جايگاه متعلق به ولايت فقيه است و ما بايد گوش به فرمان امام خود باشيم همچنان كه از فتنه 88 با اطاعت از ولي فقيه سر بلند بيرون آمديم و با بصيرت مردم عزيزمان و با تدبير مقام ولايت اين جريان انحرافي هم منكوب خواهد شد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله (ص) در پاسخ به سؤال يكي از حضار مبني بر مسئوليت ما در مقابله با تهاجم فرهنگي و به خصوص بي‌حجابي چيست؟ گفت: البته ما به اين پديده، بي‌حجابي نمي‌گوييم بلكه لفظ بدحجابي را به كار مي‌بريم همه ما بايد بدانيم كه در كشوري مسلمان زندگي مي‌كنيم لذا الفباي كشور اسلامي ارتباطات و مناسبات سالم و تحت لواي اسلام است و اگر كسي از اين مسير خارج شد وظيفه همه ما اين است كه او را ارشاد و راهنمايي كنيم. نبايد امر به معروف در كشور تعطيل شود و اگر اين اتفاق بيفتد عذاب الهي نازل مي‌شود.


 

 

چرا بنی صدر خائن بود؟

 

نهضت سبزنبوی به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار سيدمحمد حجازي معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) مبني بر عزل بني‌صدر از فرمانده كل قوا، قرارگرفتن بني صدر در صفوف انقلابيون و تظاهر به حركت انقلابي وي را، حركتي هدفدار و با برنامه‌ريزي خواند و گفت: اين حركت از زمان حضورحضرت امام(ره) در پاريس آغاز شد و بني صدر با كار تبليغاتي وسيعي كه انجام داد خود را به عنوان متفكر اقتصادي و كسي كه توان اداره كشور را دارد جا زد و با تظاهر به همراهي با امام(ره) توانست آرايي را كسب كند كه پس از روي كار آمدن مواضع متفاوتي را اتخاذ كرد.

وي با اشاره به موضوع اشغال لانه جاسوسي به عنوان نمونه بارزي از موضع‌گيري‌هاي متفاوت بني‌صدر، اظهار داشت: بني صدر قبل از انتخابات با حمايت و تاييد اشغال لانه جاسوسي، اقدام دانشجويان را عمل اعتراضي تمام ملت مي‌دانست، اما پس از پيروزي در انتخابات حركت دانشجويان را خودكامگي و تشكيل دولت در دولت دانست و تاكيد كرد جلوي اين گونه رفتارها بايد گرفته شود.

حجازي با برشمردن عواملي كه در نهايت موجب عزل بني صدر از فرماندهي كل قوا از سوي حضرت امام (ره)شد، تصريح كرد: قانون‌گريزي و عدم پايبندي وي به قانون، پيوند خوردن با جريان‌هاي نفاق و ليبرالهاي وابسته، انحراف از خط امام و در نهايت ضديت با ايشان، دامن زدن به تنش‌هاي اجتماعي و بي تدبيري در جنگ از مهمترين عوامل تاثيرگذار در عزل بني صدر بود.

وي با اشاره به جملات حضرت امام(ره) در مراسم تنفيذ حكم بني صدر كه "از ايشان مي خواهم در احوال روحي شان قبل و بعد از رياست جمهوري تغييري صورت نگيرد " گفت: امام خميني (ره) در واقع خطراتي را در كمين بني صدر مي‌ديدند، هم به لحاظ ويژگي‌هاي شخصي بني صدر كه ديگران را متهم به خودخواهي و خودكامگي مي‌كرد در حاليكه خودخواه و اسير نفس بود و هم به لحاظ حاميان و اطرافيان خطرناكي كه او را احاطه كرده بودند.

معاون آماد ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه تصريح كرد: حضرت امام(ره) به صراحت تنفيذ حكم فرماندهي كل قوا به بني صدر را محدود به عدم تخلف از احكام اسلام و قانون اساسي دانستند و اين جملات و اشاره‌هاي روشن حضرت امام(ره) ناشي از عمق نفوذ نگاه ايشان در مورد بني صدر بود.

وي همچنين با بيان اين كه دفتر هماهنگي رئيس‌جمهور و جريان‌هاي انحرافي چون ليبرال‌ها و منافقين در انحراف بني صدر نقش مهم و اساسي را داشتند، اظهار داشت: بني صدر به دليل نداشتن پشتوانه انقلابي لازم در ميان انقلابيون پايگاهي نداشت و با زمينه‌هاي فكري و انحراف اعتقادي كه در او بود به سمت ليبرال‌ها و منافقين تمايل پيدا كرد و آنها در دفتر هماهنگي رئيس جمهور به عنوان هسته مركزي هدايت كشور حضور پيدا كردند و يك جريان انحرافي را در آنجا شكل دادند.

حجازي در ادامه با اشاره به ناكامي‌هاي بني صدر در حوزه نظامي و فرماندهي جنگ خاطرنشان كرد: بني صدر براي سرپوش گذاشتن بر ناتواني و بي تدبيري خود در اداره جنگ و با بكار بردن عبارت‌هاي موهومي چون "ما زمين مي دهيم تا زمان بگيريم " سعي در عادي جلوه دادن پيشرفت دشمن در خاك كشورمان را داشت و اين مساله موجب اشغال بخش‌هايي از خاك كشور توسط ارتش بعث عراق شد.

وي افزود: عدم توفيق بني صدر در عمليات‌هايي كه توسط وي فرماندهي مي‌شد موجب ايجاد توهمي در دشمن شد كه آنها احساس كردند به اوضاع كاملا مسلط هستند و سرمست از پيروزي‌هاي به دست آمده قصد ادامه پيشروي‌ها و تثبيت نيروها در اراضي اشغالي را داشتند.

معاون آماد ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين مطلب كه مخالفت بني صدر با نهادهاي انقلابي از جمله سپاه پاسداران ريشه در افكار انحرافي وي داشت، گفت: بني صدر با تفكرات غرب‌گرايانه و ليبرالي خود هرگونه ساختار و سازماني كه ساخته‌هاي جريان ليبرالي را مخدوش كند را مغاير اميال و اهداف خود مي‌دانست و براي اينكه اين نهادهاي مردمي پا نگيرند به شدت با آنها مخالفت مي‌كرد.

وي ادامه داد: رفتارهاي بني صدر براي تضعيف نيروهاي داوطلب جبهه از جمله عدم واگذاري سلاح و امكانات ساده و انفرادي به آنها، رزمندگاني كه با نيت دفاع از خاك كشورشان و با اخلاص به ميدان آمده بودند را آزرده خاطر مي كرد.

حجازي با بيان اينكه منصب رياست جمهوري امانتي است كه مردم به رئيس جمهور مي‌دهند، تصريح كرد: بني صدر با ميدان دادن به نيروهاي منحرف، عدم درايت و امانتداري لازم در عرصه جنگ و اين كه به جاي دلسوزي و تلاش براي آزادسازي كشور به دنبال طرح شخصيت خود بود، باعث خشنودي دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همين علت وي خائن در امانت مردم است.

معاون پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان ماجراي بني صدر را تجربه بزرگي براي ملت دانست و گفت: هرچند اين تجربه خساراتي را براي كشور به بار آورد ولي تجربه ارزشمندي را در اختيار ملت قرار داد كه ما همواره مراقب باشيم كه بار ديگر به چنين خسارت‌هايي تن ندهيم.


 

زيان‌شديد يك‌شركت‌انگليسي‌از تحريم‌ايران

 
تحريم هاي يكجانبه دولت انگليس عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، زيان زيادي به يك شركت انگليسي وارد آورده است.يك شركت انگليسي با اشاره به اعمال تحريم‌ها عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران اذعان كرد در اثر اين تحريم‌ها زيان جبران ناپذيري را متحمل شده است.

فارس به نقل از رويترز، تحريم هاي يك جانبه دولت انگليس عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران زيان زيادي را به يك شركت انگليسي وارد آورده است.

بر اساس اين گزارش آژانس جانسون استيونس در شرق انگليس پيش از اين نماينده رسمي شركت كشتيراني جمهوري اسلامي بوده است.

در ماههاي اخير شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريكا روبرو شده است.

اين شركت اعلام كرد تحريم ها موجب متوقف شدن فعاليت هاي اين شركت نخواهد شد.

اما ديويد مري گلد، يك مقام شركت جانسون استيونس در اين باره گفت در نتيجه اعمال تحريم ها ضد شركت كشتيراني ايران شركت متبوع وي براي ادامه همكاريهاي خود با ايران با مشكلات زيادي روبه رو شده است. ما يك مشتري بزرگ را از دست داده ايم و در كوتاه مدت نمي توانيم مشتري بزرگي را جايگزين شركت كشتيراني جمهوري اسلامي كنيم.

وي افزود: پس از اعمال تحريم هاي آمريكا و اروپا ضد شركت كشتيراني ايران شركت جانسون استيونس از ارایه خدمات مالي به اين شركت منع شده كه اين مساله شركت جانسون استيونس را با مشكلات نقدينگي زيادي روبه رو كرده است.

وي گفت: از دست دادن شريك تجاري بزرگي مثل شركت كشتيراني جمهوري اسلامي به ضرر ما خواهد بود و در كوتاه مدت و خيلي سريع نمي توان شركت ديگري را جايگزين اين شركت كرد. به مقام هاي جانسون استيونس يك شبه گفته شده است كه يك بانك جديد را براي ارایه تسهيلات مالي پيدا كنند.

ماه گذشته اتحاديه اروپا سی شركت وابسته به شركت ملي كشتيراني ايران را با تحريم هاي جديدي روبرو كرده است. آمريكا نيز ماه گذشته شركتهاي خارجي از جمله شركت اسراييلي اوفر برادرز را كه با شركت كشتيراني ايران همكاري داشتند با تحريم هايي روبه رو كرده است.

البته شركت اوفر داشتن هر گونه روابط مستقيم تجاري با ايران و فروش نفتكش به اين كشور را تكذيب كرده است. ايران نيز اين ادعا را بي اساس دانسته است.

 

اندر حكايت مظلوم‌نمايي برادران خاتمي

حالا در اين ميان حرف‌هاي آن يكي برادر، يعني آقاي محمدرضا خاتمي از اين هم جالب تر است. محمدرضا در مصاحبه‌اي كه به دفاع از عملكرد مجلس ششم پرداخته است اندر مظلوميت‌هاي اين مجلس چنين مي‌گويد: یکی از مظلومیت‌های مجلس ششم و دولت اصلاحات آن بود

يكي از خصوصيات بارز اصلاح‌طلبان كه در حقيقت به پيروي از اسلاف خود يعني روشنفكران غرب‌زده همواره در جامعه گسترانيده‌اند اين است كه علي‌رغم ماهيت انحصارطلبانه و تماميت‌خواهي كه دارند هميشه خود را مظلوم و در اقليت نشان داده‌اند. اصلاح‌طلبان از سويي به مدد جريان رسانه‌اي و دستگاه پروپاگانداي وسيعي كه در اختيار داشتند حتي اجازه‌ي نفس كشيدن به رقيب را نداده و از سويي ديگر با ايجاد مظلوم‌نمايي سعي در همراه كردن توده‌ها با خود داشتند.

از همين دست است حكايت برادران خاتمي. در اين يكي دو ماهه‌ي اخير آقاي سيد محمد خاتمي كه بعد از ماجراي منزوي شدن موسوي و كروبي سعي دارد از آب گل‌آلود ماهي بگيرد و در نبود آن دو، خود را به عنوان ليدر جريان اصلاحات نشان دهد تا به حال چندين بار با ژست قانون‌گرايي و اخلاق‌محوري و پز انقلاب‌دوستي به مسئولين كشور گوشزد كرده كه بياييد همه به قانون بر گرديم و محورمان آرمان‌هاي انقلاب و راه امام باشد.

آقاي خاتمي انگار فراموش كرده كه هم‌او بود كه در جريان فتنه‌ي 88 همواره به عنوان يكي از رهبران فتنه‌ي سبز عليه همين نظام دست به اعمال براندازانه زد و تا آنجا پيش رفت كه طبق شواهد دست دوستي با دشمنان قسم خورده‌ي اين انقلاب داد.

آقاي خاتمي چطور از قانون و اخلاق دم مي‌زند در حالي‌كه او و جريان وابسته به او بود كه بعد از انتخابات از رأي قانون تمكين نكرده و آن را زير پا گذاشتند و با ايجاد آشوب‌هاي چندين ماهه، قانون و مردم و اخلاق را به سخره گرفتند!

آقاي خاتمي چگونه از اخلاق دم مي‌زند در حالي كه همين هواداران او بودند كه در روز عاشوراي 88 چنان فجايعي را به بار آوردند كه در تاريخ انقلاب اسلامي نادر است؟

حالا در اين ميان حرف‌هاي آن يكي برادر، يعني آقاي محمدرضا خاتمي از اين هم جالب تر است. محمدرضا در مصاحبه‌اي كه به دفاع از عملكرد مجلس ششم پرداخته است اندر مظلوميت‌هاي اين مجلس چنين مي‌گويد:

«یکی از مظلومیت‌های مجلس ششم و دولت اصلاحات آن بود که رسانه‌های عمومی در دست مخالفان آنان بود. این رسانه‌ها روز را شب و شب را روز جلوه می‌دادند و در مقابل کاری از دست ما برنمی‌آمد.»

اي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 22 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 92771
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1