زاد روز کعبه مبارک

25ذی القعده روز دحو الارض یا گسترش زمین است که کعبه به عنوان اولین نقطه از آب بیرون آمد.
حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی در مکه مکرمه در جمع حجاج بیت الله الحرام با یاد آوری 25 ذی قعده به عنوان دحو الارض گفت: روزه گرفتن در این روز بسیار ثواب دارد و آن ثواب در حد 60 ماه یا 5 سال روزه در روایات ذکر شده است.

وی افزود: در این شب یا روز علاوه بر دحو الارض،حضرت آدم ابو البشر هم از بهشت به زمین هبوط کرد،حضرت ابراهیم خلیل الله و حضرت عیسی روح الله علی نبینا و آله و علیهم السلام نیز در این روز زاده شدند.
حجت الاسلام معین شیرازی با یادآوری تولد حضرت علی (ع) و حضرت عیسی (ع) گفت: از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند جدم امیر المومنین علی (ع) افضل از انبیا است، موقع ولادت عیسی مادرش در مسجد الاقصی بود خطاب آمد مسجد خانه خدا جای زایمان نیست برو بیرون زیر درخت به دنیا بیاور ولی زمان تولد امام علی(ع) فاطمه بنت اسد مادرش در رکن یمانی کعبه پرده را گرفت و گفت، ای خدای من و پدران من ای خدای ابراهیم و اسماعیل کمک کن، ناگهان کعبه شکافت و ایشان داخل کعبه شد و امام علی (ع) در کعبه به دنیا آمدند.
مسئول امور روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یاد آور شد: هر رکعت نماز در مسجد الحرام بر اساس روایات بهتر از 100 هزار رکعت در هر مسجد دیگری است.
حجت الاسلام معین شیرازی با بیان قرآنی گسترش زمین(والارض و ما طحیها) گفت: دلایل علمی هم گسترش زمین را ثابت کرده و قبلا دانشمندان با کشف سنگهایی در آفریقا عمر زمین را 4.5 میلیارد سال ذکر می کردند، اما اخیرا با کشف برخی سنگها در اطراف مدینه پی برده اند که عمر زمین بیش از این است و این سنگها قدیمی ترند.
مسئول امور روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: دحو الارض از زیر کعبه شروع شد طبق آیه قرآن «ان اول بیت وضع للناس للذی ببکه مبارکه» یعنی محل خانه خدا و روز تولدش همین 25 ذی قعده است.
حجت الاسلام معین شیرازی درباره اهمیت 25 ذی قعده گفت: یکی از اصحاب امام رضا به نام حسن بن علی الوشاء به همراه پدرش علی بن الوشاء در چنین شبی میهمان امام رضا(ع) بودند که امام فرمود: شب 25 ذی قعده ابراهیم(ع) و عیسی(ع) متولد شده و دحو الارض است و هرکس در این روز روزه بگیرد، انگار 60 ماه روزه گرفته است.
وی با یادآوری حدیث دیگری از امام سجاد(ع) گفت: طبق فرمایش امام زین العابدین« صیام یوم بمکه یعدل صیام سنه فیما سواها» یعنی روزه یک روز در مکه به قدر روزه یک سال در غیر این شهر است و اگر در 25 ذی قعده باشد، این ثواب 365 روز سال در 60 ماه ضرب شود.بنابر این حجاج بیت الله الحرام از این روزه غافل نشوند که خداوند دنبال بهانه ای است که شما را وارد بهشت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زائران ایرانی حاضر در مکه گفت: نمازهای خود را حتی الامکان در مسجد الحرام به جماعت بخوانید و هرگز قرآن کلام الهی را روی زمین نگذارید که این عربها آن را توهین به کتاب خدا می دانند.
وی یاد آور شد: هرگز کفشهای خود را روی فرش مسجد نگذارید، بلکه داخل کیسه ای همراه داشته و قرآن را هم را روی کفش یا زیر آن قرار ندهید.
به گزارش خبرنگار فارس، والأرض و ما طحیها: قسم به زمین و آن کس که زمین را گسترانیده است.
زمین گهواره انسان و تمام موجودات زنده است. کوه ها و دریاها، دره ها ، جنگل ها ، چشمه ها و معادن گرانبهای زمین هر کدام به تنهایی آیتی از آیات حق و نشانه ای از نشانه های خالق آن است.
" طحیها" از ریشه " طحو" هم به معنی انبساط و گستردگی و هم به معنی" راندن ، دورکردن و از میان بردن" آمده و در اینجا به معنای گستردن به کار رفته است . چرا که:
اولاً زمین در آغاز پوشیده از آب بود، به تدریج آب ها در مناطق پست زمین جمع شد و خشکیها سربرآورد و گسترده شد ؛ از این رویداد به " دحوالارض" تعبیر شده است .
ثانیاً زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی های غیرمسکون بود، باران های سیلابی به طورمداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شسته و رسوبات آن را در دره ها گستردند ؛ به این ترتیب زمین های مسطح و قابل کشت به وجود آمد.
بعضی از مفسران معتقدند که در این تعبیر اشاره اجمالی به حرکت زمین نیز وجود دارد، چرا که یکی از معانی" طحو"راندن است که ممکن است، به حرکت انتقالی زمین به دور خورشید ، یا حرکت وضعی آن حول محورخود و یا هر دو اشاره داشته باشد.

اعلام ورشکستگی رسانه های سبز در لندن و پاریس



سایت نیمه تعطیل «جرس» اعلام کرد اگر مشکلات مالی آن حل نشود، از 25 آبان به طور کامل تعطیل خواهد شد.
«جرس» 29 تیر 88 در اوج آشوب های خیابانی و در حالی راه افتاد که گروه 5 نفره ای شامل مهاجرانی، سروش، کدیور، گنجی و بازرگان خود را به عنوان سخنگویان جنبش سبز در خارج کشور و اتاق فکر این جریان آشوبگر معرفی کرده بودند. با شکست فتنه سبز به تدریج سروش و گنجی و سپس مهاجرانی خود را از جرس کنار کشیدند و عملا کار به دست محسن کدیور و طنزنویس بانی افتضاح «درازگوش تروا» (ابراهیم نبوی) و چند تن از روزنامه نگاران فراری که با اسم مستعار مطلب می نوشتند، افتاد. با این حال جرس طی 6 ماه اخیر در رکود کامل به سر می برد و به زحمت به روز می شود. برخی افتضاحات جرس (جنبش راه سبز) نظیر جعل نامه به اسم رئیس قوه قضائیه، باعث بی اعتباری این سایت اینترنتی شده و عملا آن را از موضوعیت انداخت ضمن اینکه سفارش دهندگان انگلیسی- آمریکایی نیز از کار این شبکه و حلقه از هم پاشیده پشت صحنه آن نیز راضی نبودند.
جرس در اطلاعیه ای با کتمان این وضعیت توأم با ابتذال و ناکارآمدی، ادعا کرده که چون منبع مالی خاصی ندارد و از «هموطنان»(!؟) تامین می شود، در صورت عدم تامین مالی، رسما در تاریخ 25 آبان به فعالیت خود خاتمه خواهد داد. این ادعا در حالی است که کسانی چون امیر ارجمند، مزروعی، کدیور و نظایر آنها در بخش خارجی فتنه سبز، پول های هنگفتی را به بهانه اینکه مبارزه علیه جمهوری اسلامی خرج دارد، از طرف های غربی دریافت کرده اند. آمریکایی ها بارها کمک های مالی 50 و 70 میلیون دلاری به رسانه های مخالف جمهوری اسلامی اختصاص داده اند.
همزمان با جرس، شبکه تلویزیونی رسا (راه سبز امید!) نیز که از لندن و پاریس مدیریت می شود با صدور بیانیه ای نوشت: رسا این روزها حال خوبی ندارد. حاکمیت راه های تامین مالی رسا را بسته [!؟] و با کار اطلاعاتی شناسایی کرده است و از آنجا که رسا از هیچ دولتی کمکی نمی گیرد، ادامه فعالیتش در گرو حل معضل مالی است.
تلویزیون «رسا» از همان ابتدای راه اندازی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و صرفا به مصاحبه ها «گاهانه»! با امیر ارجمند و مزروعی و... بسنده کرده است. بنابراین گردانندگان رسا نیز مانند گردانندگان جرس ترجیح می دهند فقر سوژه و محتوا و مخاطب را با ادعای مظلوم نمایانه و فریبکارانه مشکل مالی بپوشانند و به شکلی محترمانه کرکره را پایین بکشند. «شورای هماهنگی راه سبز امید» (لابد شهرسا!) هم که توسط اردشیر امیر ارجمند راه اندازی شده، مدت هاست تعطیل شده است.

تجمع دانشجویان تهرانی مقابل سفارت سوئیس



دانشجویان با تجمع در مقابل سفارت سوئیس با تظاهرات کنندگان جنبش وال استریت اعلام همبستگی کردند.
دیروز مراسم اعلام حمایت دانشجویان از تظاهرات کنندگان جنبش وال استریت در مقابل سفارت سوئیس برگزار شد.
در این مراسم تجمع کنندگان با شعارهای پایان سرمایه داری، مرگ برکاپیتالیزم ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از تظاهرات کنندگان جنبش مردمی ضد سرمایه داری اعلام کردند.
گفتنی است، در این مراسم دروغ بزرگ آمریکا یی ها مبنی بر ترور سفیر عربستان در آمریکا به شدت محکوم و پرچم منحوس رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
شایان ذکر است،در این مراسم که با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان انجام شد تعدادی از فعالان دانشجویی به سخنرانی پرداختند.
ایزدی: معترضان وال استریت خواهان سقوط نظام کاپیتالیستی آمریکا هستند
عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آینده قیام وال استریت گفت: این معترضان خواهان دمکراسی واقعی و اسقاط نظام کاپیتالیستی آمریکا هستند.
فوائد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با حضور در جمع تجمع کنندگان دیروز که در حمایت از قیام مردمی وال استریت در مقابل سفارت سوئیس تجمع کرده بودند با بیان اینکه هزینه برگزاری انتخابات در آمریکا در سال 2005 پنج هزار میلیارد بود گفت: این هزینه در سال 2008 در انتخابات آمریکا 6 میلیون دلار ارزیابی شد و پیش بینی می شود در انتخابات آتی آمریکا به میلیاردها دلار افزایش یابد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه هزینه انتخابات را در کشور آمریکا مردم این کشور می پردازند گفت: سرمایه داران این کشور در حالی که تنها یک درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند در سیستم سیاسی و اقتصادی آمریکا حضور داشته وآنها را به نفع خود رقم می زنند.
ایزدی با تأکید بر اینکه این یک درصد را صهیونیست ها تشکیل داده اند گفت: مردمی که در وال استریت حضور دارند حرکت خود را ادامه بهار عربی می دانند.
ایزدی ادامه داد: یک درصد سرمایه دار کشور های آمریکا مسلمانان را تروریست می دانند و در رسانه های خود به آنها انگ تروریستی می زنند در حالی که حاضران در حرکت وال استریت خود را مخالف این نگاه و دیدگاه معرفی می کنند.
در پایان این مراسم هم بیانیه دانشجویان در حمایت از جنبش مردمی ضد سرمایه داری ( وال استریت) قرائت شد.

بز (گفت و شنود)



گفت: یکی از عوامل سرشناس فتنه 88 در مرخصی از زندان به چند تن از دوستان و خانواده خود گفته است؛ نظام برای وابستگی جنبش سبز(!) به آمریکا و انگلیس دهها سند ارائه می کند ولی ما برای تقلب در انتخابات هیچ سند و نشانه ای نداریم.
گفتم: پس چرا به بهانه تقلب در انتخابات با آمریکا و اسرائیل و انگلیس همدست شدند و علیه اسلام و انقلاب و مردم دست به جنایت و خیانت زدند؟
گفت: به دوستانش گفته است وقتی تاجزاده گفت که تقلب امکان پذیر نبوده است، با همه وجود او را لعنت کردم و اگر در دسترسم بود سیلی محکمی بیخ گوشش می زدم و می گفتم مردک... پس چرا به بهانه تقلب زندگی ما را به باد دادید؟
گفتم: حالا چرا همین حرفها را به طور علنی نمی زند؟ و از فتنه 88 اعلام برائت نمی کند؟
گفت: از کجا معلوم که ابراز ندامت و برائت نخواهد کرد؟! گفته است بزودی نشان می دهم که خاتمی و موسوی و کروبی بویی از جوانمردی و انسانیت نبرده اند و نمی دانند انسانیت را با «سین» می نویسند یا با «صاد»!
گفتم: یارو به مطب پزشک متخصص پوست مراجعه کرد و گفت؛ ببخشید، شما متخصص پوست هستید؟ و پزشک جواب داد؛ بله! بفرمایید. و یارو گفت؛ می خواستم بدونم مظنه پوست بز چنده؟!

گلایه رهبر انقلاب از بنرهای تبلیغاتی در سطح کرمانشاه/ اگر حرکت ملت ایران دچار رکود شده بود دشمن این‌

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نهمین و آخرین روز سفر به استان کرمانشاه، در جمع مسئولان، مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامی را، توفیقی الهی و باعث "جلب رضایت پروردگار؛ کمک به مردم و استحکام بیشتر نظام "دانستند و تأکید کردند: کیفیت کار مسئولان ملی و محلی در سراسر کشور می‌تواند موجب افزایش یا خدای نکرده کاهش آبروی نظام شود بنابراین مسئولین تا سر حد ممکن، کیفیت کار و خدمت افتخار آمیز خود را افزایش دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، آمادگی همیشگی ملت را برای حضور در عرصه های مورد نیاز انقلاب و کشور، شگفت آور خواندند و افزودند: زبان، برای تشکر از مردم واقعاً قاصر است و آنان با وجود مشکلات و کاستی های موجود، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب، از همه مسئولان جلوتر هستند.

ایشان، مجاهدتهای مستمر مردم استان کرمانشاه، وفاداری آنان به اسلام و انقلاب و ابراز لطف و محبت عمیق آنان را، باعث سنگین تر شدن تعهد مسئولان کشور و استان دانستند و خطاب به مسئولان ملی و محلی افزودند: در هر جا هستید نقش خود را در خدمت به این مردم عزیز، شریف، نجیب و صبور، به بهترین وجه انجام دهید.

رهبر انقلاب اسلامی، ظرفیت های استان کرمانشاه را برای پیشرفت و توسعه خوب دانستند و افزودند: دولت نیز مصوبات مهمی برای عمران و آبادانی استان و دستیابی مردم به سطح ممتاز زندگی و رفاه داشته است که باید با همت دستجمعی و کار گسترده همه مسئولان کشوری و محلی ،بدرستی اجرا شود.

حضرت آیت الله خامنه ای از قول مساعد هیأت وزیران برای پیگیری جدی و اجرای کامل مصوبات تشکر کردند و افزودند: مسئولان محلی نیز با انجام دادن تکالیف خود و جذب درست و عقلانی بودجه های تخصیص یافته، اجرای مصوبات را ،بطور مستمر،پیگیری کنند تا حرکت عمومی و برنامه ریزی شده برای حل مشکلات استان بویژه مشکل اشتغال، همواره از شتاب لازم برخوردار باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی و تشکر از "صفا و محبت شیرین و بی دریغ"مردم استان و زحمات مسئولان محلی، از افراط مراکز مسئول در نصب عکس ها و تابلوهای تبلیغاتی در استان گله و خاطر نشان کردند: این گونه "تبلیغات هزینه بر و پُر رنگ و لعاب"، متناسب با شأن طلبگی ما و درخور نظام اسلامی نیست و از لحاظ علمی نیز اثر بخشی مناسبی نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‎شان استمرار توطئه های دشمنان ملت را نشان دهنده حرکت رو به جلو جمهوری اسلامی برشمردند و خاطر نشان کردند: لشکرکشی مداوم تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی جبهه استکبار، دلیل روشنی بر حرکت پُر سرعت ملت ایران در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌هاست چرا که اگر حرکت ملت دچار رکود و عقب ماندگی و ضعف شده بود دشمن این همه خود را به آب و آتش نمی زد.

ایشان با اشاره به بیداری اسلامی ملت‌های منطقه، استقبال و پیروی ملت‌ها از گفتمان ملت ایران یعنی "گفتمان اسلام و پیروی از شریعت"را، نشانه توجه ملتها به الگوی جمهوری اسلامی برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: در این شرایط حساس که ملت ایران به الگو و نمونه ای برای منطقه تبدیل شده است همه باید مراقبت کنیم که چهره ای زیباتر، جذاب تر و هماهنگ تر از ایران عزیز در ذهن ملتهای منطقه ترسیم شود تا تلاش مستمر دشمنان برای تخریب این چهره بی اثر بماند.

در ابتدای این دیدار استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور درخشان مردم مقاوم و رزمندگان سلحشور استان کرمانشاه در 8 سال حماسه دفاع مقدس گفت: چهره کنونی استان در پرتو خدمات نظام اسلامی، با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

آقای هاشمی با تشریح خدمات دولت نهم در عرصه های مختلف گفت: با وجود همه تلاش‌ها، استان درگیر مشکلات مختلفی است که با توجه به تأکید مکرر جنابعالی، انشاءالله با تحرّک جدی مسئولان و پیگیری و اجرای کامل مصوبات ویژه جلسه دیشب هیأت وزیران، گام‌های بلندی در زمینه حل این مشکلات برداشته خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به منابع خدادادی و سرمایه های انسانی استان کرمانشاه، برنامه های دولت را برای ارتقاء شاخص های استان تشریح کرد.

آقای عزیزی تدوین سند پیشرفت جامع استان را از برنامه های ویژه دولت اعلام کرد و افزود: خدمت به مردم شریف و ولایتمدار استان، افتخار دولت است.



موسوی: اگر در انتخابات مجدد هم رأی نیاورم، باز نتیجه را نمی‌پذیرم

 "گناه اصلی آتش افروزان فتنه 88، تمکین نکردن به قانون و رأی مردم بود." این یکی از مهم ترین تعابیری است که رهبر معظم انقلاب در طی سفر چند روزه خود به کرمانشاه بیان کردند و با یادآوری حوادث سال88، قانون شکنی و بی‌توجهی به آرای ملت را گناه اصلی "آتش افروزان فتنه 88" خواندند.

اما در حالی که چهار ماه تا انتخابات مجلس نهم مانده است و جریان فتنه علی‌رغم ژست تحریم و شرط گذاری برای انتخابات، درصدد حضور آرام و چراغ خاموش در انتخابات هستند و محمد خاتمی و محمد موسوی خویینی‌ها نیز در این زمینه فعال هستند.

در عین حال، بازخوانی روند اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه فتنه گران در سال 88 که عملا منجر به ایستادگی آنان در برابر تمام نهادهای قانونی کشور و در نهایت نظام جمهوری اسلامی شد، از آن رو می تواند مثمر ثمر باشد که طی ماه های پیش رو عوامل اصلی و پشت پرده های فتنه 88 مجددا سعی دارند با نقاب "قانون‌گرایی و تعیین شرط برای نظام" حیاتی دوباره به خود در عرصه سیاسی کشور ببخشند.

از این رو رجانیوز همان گونه که در گزارش قبلی اقدامات غیرقانونی حد فاصل 22 خرداد  تا 2 تیر فتنه گران را مورد بازخوانی قرار داد، طی گزارش حاضر به ادامه این روند طی روزهای دوم الی 25 تیر می پردازد:

پاسخ حقوقی و و جامع وزارت کشور به ادعاهای مطرح شده ازسوی کروبی و موسوی

2 تیر ماه 88، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در گزارش تفصیلی، به تمام موارد اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات از سوی مهندس موسوی پاسخ مشروح داد و موارد مطروحه از سوی وی را حاوی "تناقضات آشکار" و فاقد "مستندات عینی و حقوقی" دانست.

در این نامه به مواردی همچون پلمپ صندوق‌های رأی، صندوق های سیار، میزان تعرفه‌ها، محدود کردن زمان رأی‌گیری، انتقال صندوق ها به فرمانداری، نسبت دادن آرایش سبد آرا و... پاسخ داده شد.

رهبر انقلاب: بی توجهی به قانون، آغاز دیکتاتوری است/ نظام زیر بار حرف زور نخواهد رفت

در شرایطی که موسوی و کروبی همچنان با کلی گویی و ادعاهای فاقد سند سعی داشتند نظام را متهم به تقلب در انتخابات کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی 3 تیر ماه در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کردند: «من در مسائل اخیر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، مُصّر به اجرای قانون بوده و خواهم بود و نظام اسلامی و مردم نیز به هیچ قیمتی زیر بار زور نخواهند رفت.» ایشان با تصریح بر اینکه نقطه مقابل قانون گرایی و انقیاد در مقابل قانون، دیکتاتوری است، فرمودند: «در زمینه‌ى روحىِ همه‌ى ما یک میل به دیکتاتورى وجود دارد؛ این را باید سرکوب کنید. همین طور که عرض کردیم، این فیلِ مستِ درون را با چکش قانون و دین و تعبد دائماً سر به راه نگه داریم. اگر خود ما علاج نکنیم، علاجش مشکل خواهد شد. اگر انقیاد به قانون نبود، روح دیکتاتورى یواش یواش بروز خواهد کرد. در جوامع، دیکتاتورى همین جور به وجود مى‌آید.»

ایشان افزودند: «قانون باید در تمام امور کشور فصل الخطاب باشد تا زندگی مردم و امور جامعه روان شود.» ایشان، بی قانونی را موجب پایمال شدن مصالح مردم دانستند و تاکید کردند: «اصرار بر رعایت نکردن قانون موجب گره خوردن کارها خواهد شد بنابراین همه باید قانون را محترم بشمارند.»

ایشان خاطرنشان کردند: «فرهنگ قانون گرایی همانند مسائل دیگر باید از نخبگان به بدنه جامعه سرریز شود زیرا اگر نخبگان جامعه قانون را رعایت نکنند نمی توان از مردم انتظار عمل به قانون داشت... اگر رعایت قانون شد، کارها روان می‌شود، اگر بى‌قانونى آمد وسط میدان - که هر کسى هم براى بى‌قانونىِ خودش بالاخره یک توجیهى دارد، یکى میگوید آقا این قانون حق من را ضایع کرد، این قانون نمیدانم چنین بود، این قانون چنان بود، اما این توجیه‌ها قابل قبول نیست - کارها مختل می‌شود.»

کروبی: کسانی که به احمدی نژاد رای دادند در اقلیت هستند/ وزارت کشور به دو طرف اجازه تجمع در تهران بدهد تا معلوم شود کدام بیشتر هستیم!

اما در حالی که افکار عمومی بیش از هر چیز از موسوی و کروبی انتظار داشت با ارائه اسناد متقن و دلایل منطقی، ادعای تقلب در انتخابات را ثابت کنند، مهدی کروبی در جلسه شورای سیاست‌گذاری روزنامه اعتمادملی حرف‎های عجیبی مطرح کرد که بیش از هر چیز حاکی از دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات بود. کروبی (طبق گزارش 3 تیر 88 روزنامه اعتمادملی) گفت: «هنگامی که انتخابات برگزار شد و چنان نتیجه‌ای بر آن رقم خورد من همواره تاکید می‌کردم که ما به شورای نگهبان حرفی نخواهیم زد و به آن اعتراضی نداریم بلکه ما نسبت به عملکرد قوه مجریه و وزارت کشور معترض هستیم.»

وی در ادامه نیز گفت: «البته کسانی که به آقای احمدی‌نژاد هم رای داده‌اند، متعلق به این نظام هستند ولی آنها در اقلیت حضور دارند و نمی‌توان نظر اقلیتی را به اکثریت تحمیل کرد.»

 وی در پایان تاکید کرد: «ما کارمان را در چارچوب نظام انجام می‌دهیم البته حق‌مان تضییع شده است که باید پیگیری کنیم. ما در چارچوب خط جمهوری اسلامی مبتنی بر تفکر حضرت امام(ره) که معتقد بود میزان رأی ملت است، حرکت می‌کنیم و به آن اعتقاد داریم.» کروبی در ادامه گفت: «من پیشنهادی برای آقای احمدی‌نژاد دارم. وزارت کشور اجازه برگزاری یک تجمع را به ما بدهد بعد ما در یک نقطه تهران تجمع برگزار می‌کنیم، ایشان نیز همزمان در نقطه دیگر تجمعی برگزار کند. آن وقت ایشان ببیند که مردم از کدامیک استقبال می‌کنند. از آنها یا از اصلاح‌طلبان(!)»

کدخدایی: خوشان می گویند به فضای قبل انتخابات اعتراض داریم

در بحبوبحه ای که همچنان موسوی و کروبی بر طبل تقلب در انتخابات می کوبیدند و کروبی در اثبات این ادعا می گفت باید به هر دو طرف در تهران مجوز تجمع داده شود تا معلوم شود کدام طرف بیشتر است، آنچه که بیش از پیش به چشم می آمد، ارائه اسناد و دلایل متقن از سوی سران فتنه برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات بود.

در همین راستا 5 تیرماه، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: «آقای موسوی از همان ابتدا، موارد بسیار اندکی را برای ما ارسال کردند. بسیاری از آنها ناظر به روند اجرایی انتخابات بود که مثلاً در فلان صندوق، تبلیغات یکی از نامزدها وجود دارد. ما دستور دادیم آنها را بررسی کردند و معلوم شد که بسیاری از آنها صحت ندارد و آنهایی هم که صحت داشت تذکر داده شد و بلافاصله مشکل برطرف شد. یا ادعا شده که نمایندگان‌شان از برخی صندوق‌ها اخراج شده‌اند که پس از بررسی، معلوم شد چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و اصولا نمایندگان این کاندیدا در صندوق‌های ادعا شده، حضور نداشتند. بنابراین بسیاری از این موارد جزیی بود که ما در همان روز انتخابات به آنها رسیدگی و با آنها برخورد کردیم و آنهایی هم که صحت نداشته است در پایان فرصت رسیدگی به شکایات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهیم کرد.»

وی افزود: «بر اساس مواردی که نامزدهای محترم به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند، ادعایی مبنی بر تخلف و تقلب در رای‌گیری وجود ندارد همانگونه که خود آنها در برخی از جاها اشاره کرده‌اند که ما با صندوق‌های رای مشکلی نداریم بلکه به فضای قبل از انتخابات اعتراض داریم. هیچ‌کدام از ادعاهای موسوی درست نبود و سالم ترین انتخابات را داشتیم.»

کدخدایی: تشکیل هیئت ویژه برای رسیدگی به ادعاهای موسوی و کروبی/ تمدید پنج روزه برای ارائه شکایات/ بازشماری صندوق ها در برابر خبرنگاران

وی همچنین در همین شب در گفت‌وگو با اخبار شبکه اول سیما از تصمیم شورای نگهبان برای تشکیل یک هیئت ویژه رسیدگی یه شکایات معترضین انتخابات خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: «شورای نگهبان با توجه به تمدید مهلت رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری به مدت پنج روز از سوی مقام معظم رهبری، تصمیم به تشکیل این هیئت ویژه گرفته است. اعضای این هیئت ویژه عبارتند از آقایان گودرز افتخارجهرمی، محمد حسن ابوترابی‌فرد، قربانعلی دری نجف آبادی، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی و محمد حسن رحیمیان که به اتفاق نمایندگان کاندیداها به بررسی شکایات مربوط به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری می‌پردازند.» کدخدایی در 6 تیر ماه نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: «بازشماری 10 درصد اتفاقی آرا صندوق‌های اخذ رأی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دعوت از رسانه‌ها و در حضور خبرنگاران صورت می‌گیرد.»

رهبر انقلاب: دشوارترین بخش اجرای عدالت، مواجهه با زورگویان متوقع است

در برهه ای که موسوی و کروبی همچنان از ارائه اسناد و دلایل منطقی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات خودداری می کردند و سعی داشتند با توسل به اردوکشی های خیابانی، نتیجه انتخابات را ابطال کنند، رهبر معظم انقلاب در 7 تیر ماه  در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه با اشاره به موانع پیش روی تحقق عدالت فرمودند: «دشوارترین بخش اجرای عدالت، آنجایی است که طرف مقابل اقویا و زورگویان متوقع هستند که باید در برابر آنها ایستادگی کرد و فقط خداوند متعال و مُر قانون را در نظر گرفت.» و در ادامه نیز بر "عدم تحریک احساسات از سوی نخبگان سیاسی جناح های مختلف" تاکید کردند.

ایشان با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات امریکایی و اروپایی درخصوص مسائل داخلی ایران تأکید کردند: «این سردمداران با اظهارنظر سخیف درباره ایران به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا همه مشکلات‌شان تمام شده و فقط مشکل ایران باقی مانده است در حالی که آنها غافل از این هستند که هر جا از نظر مواضع سیاسی پا بگذارند، آنجا از نظر ملت ایران نجس خواهد شد.»

کروبی و موسوی: انتخابات باید ابطال شود

در عین حال میرحسین موسوی در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان، ضمن کلی گویی و امتناع مجدد از دلایل متقن برای اثبات تقلب در انتخابات مدعی شد: «گستره تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت کشور به حدی است که منحصر کردن رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری 10 درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم کمک کند و افکار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید.» وی مجددا خواستار ابطال انتخابات شد و تشکیل هیئت ویژه شش نفره شورای نگهبان جهت بررسی اعتراض نامزدها را مفید ندانست.

مهدی کروبی نیز در اقدامی مشابه در نامه ای سرگشاده خطاب به شورای نگهبان تاکید کرد: «تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعیین سرنوشت شان ابطال انتخابات است.»

تجمع غیرقانونی در حوالی مسجد قبای تهران/ آتش زدن مجدد سطل های زباله و درگیرشدن با نیروی انتظامی

به موازات نامه های سرگشاده موسوی و کروبی به شورای نگهبان مبنی بر لزوم ابطال انتخابات، همچنان اردوکشی های خیابانی و تلاش برای باج گیری از نظام ادامه داشت. در این روز (7 تیر) رادیو زمانه گزارش داد:

«پیام تلفنی میرحسین موسوی از طریق یک بلندگوی دستی برای جمعیتی که در مقابل مسجد قبا جمع شده بودند، پخش شد. نزدیکان آقای موسوی می‌گویند که وی تا نزدیکی مسجد آمده بود و به دلیل ازدحام جمعیت نتوانست در این برنامه شرکت کند.

گزارش‌ها حاکی از شرکت مهدی کروبی در این مراسم است. هادی غفاری، علی مطهری، مصطفی ملکیان، کامبیز نوروزی، فائزه هاشمی و عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی از دیگر شرکت‌کنندگان در این برنامه بودند. خانواده محمدحسین بهشتی، اعلام کرده بودند که امروز هفتم تیرماه مراسم سالگرد کشته شدن آیت‌الله بهشتی، در مسجد قبا برگزار می‌شود. سید علیرضا حسینی بهشتی، پسر آیت‌الله بهشتی از مشاوران آقای موسوی و مدیر مسئول روزنامه کلمه سبز است.»
 
همچنین رسانه های دیگر نیز از آشوب های خیابانی هوداران موسوی و کروبی در حوالی مسجد قبا، آتش زدن سطل های زباله و درگیری با نیروهای انتظامی خبر داد.

موسوی گفت اگر بعد از ابطال انتخابات بازهم رای نیاورم، دوباره نتیجه انتخابات را نمی پذیرم!/ روایت کروبی از صندوق‌های دوجداره و تقلب در انتخابات!

محسنی اژه ای وزیر اطلاعات با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری هفتم تیرماه شبکه دوم سیما، جزئیات مهمی از دیدار خود با موسوی را بیان کرد و گفت: «به آقای موسوی گفتم که بر فرض محال اگر انتخابات ابطال شد و شما دوباره رای نیاوردید، می‌خواهید چه کار کنید؛ اگر بر فرض دوباره رأی نیاورید، باز هم این وضع تکرار می‌شود؛ شما دو روز قبل نامه به شورای نگهبان نوشتید، حالا اگر شورای نگهبان رسیدگی کرد و به نتیجه نرسید و انتخابات را ابطال نکرد، شما می‌پذیرید یا خیر؟ گفت: نه!»

اژه ای با بیان اینکه نمی‌شود انسان از اول بگوید ابطال و آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری نکند، تصریح کرد: «به آقای موسوی گفتم که شما گفتید ابطال، حالا بر فرض اگر ابطال شد، دوباره باید انتخابات برگزار شود؛ شما که می‌گویید وزارت کشور و شورای نگهبان تخلف کرده به چه صورت باید انتخابات برگزار کنند؟» موسوی پاسخ داد: «بعد که ما نمی‌گوییم از طریق این مجرا انتخابات برگزار شود.»

وزیر اطلاعات به موضوع دیدار خود با یکی از کاندیداهای دیگر اشاره کرد و گفت: «به واسطه آشنایی با این کاندیدا از وی خواستم که اگر مطلبی و یا خواسته‌ای دارند، در اختیار ما قرار دهند تا ما پیگیری کنیم و ایشان هیچ موردی را حداقل به من نگفتند و ایشان هیچ مورد کدداری را بیان نکرد و می‌گفت مگر می‌شود بالاخره یک میزان از رأی را نداشته باشد! اما من از وی خواستم که اگر موردی سراغ دارد، آن را بیان کند و وی بیان کرد این موضوع را شنیده که با کمک دیگران صندوق‌هایی ساخته شده که دو جداره‌اند که یک طبقه‌ای زیر دارد و یک طبقه‌ای روی آن قرار دارد و در آن طبقه زیر قبلاً اینها برگه رأی‌ها را پر کردند و در آن طبقه زیرین قرار دادند و بعد مردم وقتی می‌آیند در آن طبقه بالا رأی خود را می‌ریزند و وقتی درب صندوق باز می‌شود، طبقه بالا به زیر می‌رود و طبقه زیر به بالا می‌آید و لذا رأی‌ها به این ترتیبی که اکنون وجود دارد، دیده می‌شود.»

اژه‌ای ادامه داد: «من حقیقتاً به این موضوع خندیدم و اصلا کسی که تا به حال در انتخابات شرکت نکرده باشد، و اصلاً خبری از انتخابات نداشته باشد، و اصلاً صندوق رای ندیده باشد، می شد یک مقداری این حرف را پذیرفت. اما من از این کاندیدا سوال کردم که این موضوعی که شما بیان می‌کنید، در مورد چند صندوق وجود داشته است که وی گفت در مورد چند صندوق این چنین بوده و من به وی گفتم که شما فرض بگیرید که همه این صندوق‌ها اینچنین باشد و مثلا بیش از 45 هزار صندوق چنین وضعیتی را داشته باشند اما طبقه پایین صندوق‌ها از کجا این را‌ی‌ها را درون آن قرار دادند و اینکه آیا صندوق درب دیگری دارد؟ و این طبقاتی که در صندوق‌ها بیان می‌کنید به چه گونه و فرمی بوده که دیده نمی شده اما حجم وسیعی از آرا به صورت صاف و اتوکشیده در کمترین حجم در آن قرار داده شده و وقتی درب صندوق باز می‌شود آنها بالا بیاید و با دیگر آرا مخلوط شود؛ من از این کاندیدا خواستم که بگوید این موضوع را از چه کسی و از چه طریقی شنیده و اصلا این کار به چه شیوه‌ای ممکن است که ما آن را پیگیری کنیم که وی حاضر به این موضوع نشد. اصلاً برخی مسائل با عقل جور درنمی‌آید.»

سخنگوی شورای نگهبان: همچنان منتظریم پیشنهادات موسوی به هیئت ویژه ارائه شود

8 تیر ماه 88،  کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ارائه پیشنهادات جدید موسوی به این شورا گفت: "شورای نگهبان در راستای جلب اعتماد بیشتر فرصت دیگری را به موسوی داده است. قرار بود تا امروز صبح دوشنبه پیشنهادات میرحسین موسوی به هیئت ویژه بررسی روند انتخابات داده شود که ظاهرا به ساعت 11 امروز موکول شده است و همچنان منتظریم که این پیشنهادات به دست ما برسد تا در هیئت ویژه مورد بررسی قرار گیرد."

تایید صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از 17 روز مهلت به موسوی و کروبی

* آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد که این شورا پس از بررسی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحت این انتخابات را تائید کرد.

پاسخ های موردی و تفصیلی کدخدایی به شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات

* عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: "امروز پس از این‌که نتوانستیم با نامزدهای معترض به توافقی برسیم تصمیم گرفتیم برای اطمینان بیشتر بین هواداران کاندیداها و مردم کار بازشماری 10 درصد از صندوق‌های رأی در سراسر کشور را از ساعت یک بعدازظهر تا 8 شب و در حضور معتمدین محل و ائمه جماعات انجام دهیم و برای این کار از نمایندگان نامزدها دعوت کردیم در جریان بازشماری حضور داشته باشند که برخی از آنها شرکت کردند."

وی در خصوص نتیجه بازشماری 10 درصد تصادفی صندوق‌ها گفت: "با توجه به اینکه از قبل نیز پیش‌بینی می‌کردیم تغییر محسوسی در شمارش آرا نبود البته خطای انسانی وجود داشت که یک امر طبیعی است. در انتخاب صندوق‌ها برای بازشماری سعی کردیم قرعه‌کشی از طریق رایانه‌ایی باشد که شبهه‌ای در میان نباشد به گونه‌ای که بازشماری شعب اخذ رأی در همه استانها و شهرستانها به صورت تصادفی انجام گرفت."

کدخدایی در پاسخ به شبهه عدم حضور نمایندگان کاندیداها در روز رأی‌گیری انتخابات و نیز پلمپ صندوق‌ها اظهار داشت: "حضور ناظرین و مجریان طبق قانون در پای صندوق‌های رأی الزامی است و براساس قانون سال 79 نمایندگان کاندیداها می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند و البته الزامی در این باره نیست چرا که اگر خود نمایندگان نخواهند حضور داشته باشند ما نمی‌توانیم آنان را ملزم به حضور در پای صندوق‌ها بکنیم. خود نامزدها در معرفی نمایندگان برای استقرار در صندوق‌های اخذ رأی به تعداد مورد نیاز 46 هزار صندوق اخذ رأی مسئله را رعایت نکردند به گونه‌ایی که یکی از کاندیداها حداکثر 40 هزار نفر، دیگری 33 هزار و دیگری 5 هزار نماینده معرفی کرده بودند که البته در برخی از صندوق‌ها معرفی‌ شدگان نیز حضور نیافتند بنابراین عدم حضور آنان به این معنا نیست که صندوق‌‌های اخذ رأی مخدوش بوده است."

سخنگوی شورای نگهبان افزود: "براساس گزارش‌ها نمایندگان نامزدها در اکثریت صندوق‌ها حضور داشتند و نبود نمایندگان در تعداد اندک صندوق‌ها به مفهوم تقلب در انتخابات نیست." کدخدایی در پاسخ به ابهام اضافه بودن تعداد رأی‌دهندگان نسبت به آمار واجدین شرایط در برخی از حوزه‌های انتخابیه بیان داشت: "این یک امر طبیعی در انتخابات ریاست جمهوری و در مورد افراد با حرفه و مشاغل دانشجویی، کارگری و تفریحی و مناطق ییلاقی است. این ادعا که این موضوع در تعداد کثیری از شهرستان‌ها اتفاق افتاده صحت ندارد بلکه در برخی موارد محدود مثل شمیرانات که با مناطق یک و سه تهران از نظر جمعیتی و جغرافیایی قابل تفکیک نیست مصداق دارد."

وی درباره خرید رأی نیز گفت: "خرید رأی در این انتخابات مصادیق نداشته است ؛به جر 3 مورد شکایت در روز رأی‌گیری که پس از مطرح شدن بلافاصله مورد رسیدگی قرار گرفت که صحت نداشت. بنابراین اینکه وظایفی که دولت داشته تلقی خرید رای باشد از نظر شورای نگهبان مردود است."

وی درباره نظارت بر تجمیع آرا نیز گفت: "وزارت کشور مرجع اعلام آمار و اجرای سیستم تجمیع آرا است و شورای نگهبان از بُعد نظارت چه قبل و چه پس از رأی‌گیری در توزیع تعرفه، استقرار شعب، شمارش آرا و امضای صورتجلسه نظارت کاملی بر این روند داشته و کاملاً آمار وزارت کشور را با آمار خود مطابقت داده که مغایرتی در این باره وجود نداشته است."

کدخدایی درباره شبهه کمبود تعرفه در روز رأی‌‌گیری در شعب اخذ رأی نیز گفت: "مطابق یک دستورالعمل اجرایی هر زمان یک سوم تعرفه در شعب باقی مانده باشد مسئول شعبه باید بلافاصله موضوع را برای ارسال تعرفه‌های جدید اعلام کند و طبق گزارشی که داشتیم شعبی که موضوع را اعلام کرده‌اند تعرفه‌ رأی در کمترین زمان ممکن برایشان رسیده است. البته در چندین مورد محدود تعرفه رأی با 20 دقیقه تاخیر به صندوق‌ها رسیده است و لذا به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد که تعرفه رأی به صندوق‌ها با تاخیر زیاد رسیده باشد. هم چنین علت کمبود تعرفه رأی در برخی حوزه‌ها نه به دلیل کمبود تعرفه بلکه به خاطر استقبال بی‌سابقه مردم بوده است به طوری که در تهران تا ساعت یک و نیم بامداد و در برخی شهرستان‌ها زمان رأی‌گیری به دلیل استقبال مردم تا چند ساعت بعد از بامداد ادامه شده است و قاطعانه می‌توان گفت که هیچ صندوقی نبوده که مردم نتوانند در رأی‌گیری شرکت کنند مگر اینکه خود افراد نخواسته باشند."

کدخدایی در ادامه با اشاره به تمدید زمان 5 روزه بررسی شکایات با موافقت مقام معظم رهبری گفت: "پس از آن هیئت ویژه بررسی روند انتخابات با حضور مقامات تشکیل شد و نامه‌هایی را برای 2 نامزد معترض فرستادیم اما متأسفانه این 2 نامزد همچنان بر ادعاهای قبلی خود اصرار ورزیده و مطالبی را مطرح می‌کردند که پاسخ آن بارها داده شده بود و آنان راهی را مطرح می‌کردند که به هیچ عنوان قانون اجازه آن را به شورای نگهبان نداده بود. شب یکشنبه برخی اعضای هیئت ویژه پیشنهادهای از سوی یکی از کاندیداها که مطرح کرده بود دریافت کردند که در آن برای بازشماری صندوق‌های چند استان خاص پیشنهاد شده بود و تطبیق تعرفه همراه با سریال شناسنامه‌ها و بررسی خط نوشته شده بر روی تعرفه‌ها یکی از جزئیات آن پیشنهاد بود که این پیشنهاد علی‌رغم اینکه مستلزم صرف وقت و نیروی انسانی زیاد بود شورای نگهبان برای حسن نیت آن را پذیرفت اما وقتی درخواست کردیم جزئیات بیشتر را مشخص کنند و ملاقات‌هایی صورت گرفت نهایتاً این کاندیدا دوباره بر خواسته‌های قبلی که غیرقانونی و خارج از اختیارات شورا بود اصرار ورزید و ما نپذیرفتیم. شورای نگهبان تا این اندازه به دنبال این بود که دغدغه‌های کاندیداها را برطرف کند اما به دلیل طرح برخی موارد غیرقانونی و خارج از اختیار، شورای نگهبان نهایتاً برای حل مشکل پیشنهاد اولیه بازشماری 10 درصد صندوق‌ها را اجرایی کرد."

وی در پایان تأکید کرد: پرونده انتخابات با نامه رسمی دبیر شورای نگهبان به وزیر کشور و تأیید صحت نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان قانون اساسی بسته شد و از این پس قانون هیچ اجازه‌ای به شورای نگهبان برای بررسی موارد مطرح شده درباره انتخابات نداده است. تا زمانی که قانون به ما اجازه می داد تلاش کردیم در چارچوب قانون و تائید رهبری معظم انقلاب موارد و اعتراض ها را بررسی و پاسخگو باشیم ولی از این تاریخ قانون دست شورای نگهبان را بسته و پرونده انتخابات مختومه می شود."

محتشمی پور و موسوی لاری گفتند نماینده موسوی نیستیم

9 تیرماه 88 ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت ویژه بررسی روند انتخابات دهم ریاست جمهوری در برنامه‌ی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاضر شد تا به‌عنوان از هیئت ویژه که بر بازشماری آرای 10 درصد صندوق‌ها در روز دوشنبه نظارت داشته است، به توصیف آنچه منجر به تأیید انتخابات شد، و چگونگی تشکیل و فعالیت هیئت ویژه بررسی انتخابات بپردازد. ابوترابی گفت:

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 92775
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1