رئيس گروهك منحله فدائيان خلق اذعان كرد امام خميني براي همه ايرانيان نقش يك اسطوره را داشت و سد شكست ناپذير رژيم وابسته به آمريكا را شكست.
مرصاد به نقل از کیهان: فرخ نگهدار كه اكنون از چپ هاي آمريكايي به شمار مي رود و در لندن اقامت دارد، درباره نقش بي بديل حضرت امام خميني(ره)، با رد نفوذ بقيه گروه ها و احزاب گفت: من از سال هاي 41 و 42 شاهد مواضع آقاي خميني بودم. البته در جريان وقايع 15 خرداد دانش آموز دبيرستاني بودم و در ده سال بعد از آن كه عمدتا در زندان بودم از نزديك در جريان مبارزات طرفداران آيت الله خميني قرار گرفتم و فهميدم آيت الله خميني يكي از شخصيت هايي است كه در كشور نفوذ فوق العاده دارد و تكيه او بر مردم و به خصوص توده هاي تهيدست كشور هست و براي اين كه امر خود را پيش ببرد اتكايي به منابع خارجي ندارد. در مقابل چنين شخصيتي، من هميشه شاه را مقابل چشمم مجسم مي كردم كه تكيه گاه وسيعي در ميان مردم كشور خودش نداشت و قدرت خود را ناشي از حمايت خارجي مي ديد.
وي در گفت وگو با سايت اپوزيسيوني ميهن درباره نفوذ شخصيت امام افزود: اين نگاه كه آيت الله خميني در فضاي سياسي كشور ناشناخته بود، بيشتر ناشي از نگاه افراد متجدد است نه واقعيت. من به خاطر دارم در سال 49 در اطراف دهات بين قم و كاشان همراه با دوستم احمد اشرف سفر مي كرديم و مي ديديم در خانه روستائيان آنجا عكس آقاي خميني بر ديوار بود و سخنش اعتبار داشت.
نگهدار همچنين گفته است: اعتبار آيت الله خميني به دو خصوصيت نخست بازمي گردد. تصور عمومي اين بود كه شاه قدرت خود را مديون حمايت قدرت هاي غربي است و نه راي مردم و رضايت عمومي. اين باور را روشنفكران نيز تقويت كرده بودند. آيت الله خميني در برابر اين فشارها معتقد به مقاومت و ايستادگي بود و راي او مبني بر مخالفت با فرمان كاپيتولاسيون در ميان همه فعالان سياسي آشنا بود. يك علت اعتبار سخن آيت الله، ستيز او با نيروهايي بود كه فعالان سياسي و قشرهاي عادي جامعه آن را مطامع سلطه جويانه مي ديدند كه بر ما تحميل شده است. خاطره تلخ 28 مرداد در ايجاد اين تصور نقش تعيين كننده داشت و آيت الله خميني وقتي در برابر اين فشارها مي ايستاد و اعتراض مي كرد همين به او اعتبار و وجهه مي بخشيد.
وي اضافه كرد: تمايز و خصوصيت ديگر ايشان در ابزاري بود كه در اختيار داشتند. ايشان به وسيله دستگاه روحانيت و تكيه بر ارزش هاي ديني و بنابر شناخت فرهنگ ديني و سنت هاي جامعه ما پيوند بسيار نزديكتري با مردم داشتند و سخن شان در ذهن و دل جامعه ايراني بيشتر رسوخ مي كرد به نسبت حرف ها و نشانه هايي كه ما با خود حمل مي كرديم. مثلا ما داس و چكش رو به خيابان مي برديم و آنها پرچم امام حسين را به صحنه مي آوردند. پايگاه اجتماعي آيت الله خميني اكثريت بزرگ شهرهاي ايران محسوب مي شد.
عضو حلقه لندن درباره عنوان «امام» نيز مي گويد: من كاملا اين عنوان را انتظار داشتم و برايم دور از ذهن نبود. آيت الله خميني براي همه ايرانيان كسي بود كه سد بزرگ شكست ناپذير شاه را شكست و اين قدرت تلالويي را براي او ساخت كه چشم ها را به سوي ايشان خيره كرد. اين روانشناسي ايجاب مي كرد براي ايشان هم نامي مثل رهبر، پيشوا يا امام انتخاب شود.
رئيس گروهك منحله فدائيان درباره اين سؤال كه چرا آيت الله خميني با دولت بختيار كنار نيامد، گفت: دولت بختيار به معناي واقعي كلمه صاحب اختيار كامل نبود و اقتدار واقعي در دست آيت الله خميني بود. دو تا سه سال بعد هم همچنان اوضاع اينگونه است. آقاي بني صدر به همراهي مجاهدين دولت ملي تشكيل داد ولي باز اقتدار لازم را نداشتند گرچه منابعي را در اختيار داشتند ولي منابع فائقه نبوده. آقاي بختيار هم وقتي فرمان نخست وزيري را مي پذيرد كه نه تاك بوده و نه تاك نشان. نمونه ديگر آقاي بازرگان است كه مي گفت من دسته چاقو در دست دارم و تيغه اش در دست من نيست. يعني تيغ من نمي برد و اقتدار واقعي در دست من نيست.
وي با اشاره به گفت وگوهايش با مسعود رجوي در اول انقلاب گفت: ما معتقد بوديم ارزيابي آنها از تناسب نيروها نادرست است و ما نيروي سازماندهي براي مقاومت و ايستادگي را نداريم... ما نفهميديم كه اين درگيري يك چالش اجتماعي بود و راه تقابل، راه خير نيست و در مقابل استقرار نظام نبايد ايستاد.

 

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پاسخ ایران در برابر تحریم نفتی بستن تنگه هرمز است.

مرصاد به نقل ازبولتن به نقل از فارس از همدان، یدالله جوانی صبح امروز در ادامه همایش انس و مودت و نهضت روشنفکری بازنشستگان سپاه همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر محتوای نامه رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامه مذکور با وجود تبلیغ رسانه‌های غربی مبنی بر تهدید‌آموز بودن با ادبیاتی ملایم و باطرح برقراری امنیت با کمک سایر کشورها در خلیج فارس و همچنین ضرورت باز ماندن مسیر انتقال انرژی از خلیج فارس و تنگه هرمز به آب‌های آزاد از سوی رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود.

وی افزود: ایالات متحده خیال می‌کرد که بستن تنگه هرمز تنها در زمان جنگ اتفاق می‌افتد اما با مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران پاسخ تهدید‌آمیز ایران نیز مبنی بر بستن تنگه هرمز مطرح شد.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه اضافه کرد: با مطرح شدن موضوع تحریم نفتی ایران و بانک مرکزی توسط آمریکا، جریان انحرافی با در پیش‌گرفتن رویکردهای جریان دوم خردادی بحث مذاکره با امریکا را در پیش گرفت در حالی که سیاست‌های راهبردی کشور ضد آمریکایی و ضد استکباری است.

وی در ادامه سخنان خود در ارتباط با مواضع متناقض ترکیه در قبال سوریه گفت: دولت فعلی ترکیه با حمایت اسلام‌گراها به قدرت رسید اما در ادامه به سمت معامله‌گری با آمریکا و فاصله گرفتن از ارزش‌های واقعی و اصیل رفت با این تصور که می‌تواند احیا کننده امپراطوری عثمانی و همچنین جایگزین ایران به عنوان قدرت منطقه باشد.

جوانی با بیان اینکه ترکیه ادعای حمایت از ملت فلسطین را دارد، تصریح کرد: طی 60 سال اخیر تنها کشوری که در میان دولت‌های عربی همراه با مقاومت و حامی ملت فلسطین بوده تنها سوریه است.

وی اضافه کرد: امروز جبهه‌ای با مشارکت اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی، اردن، برخی از کشورهای اروپایی و ترکیه برای انتقام گرفتن سوریه شکل گرفته است.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه سوریه تاکنون مقاومت خوبی را از خود نشان داده است، افزود: ایجاد جنگ داخلی و پیاده کردن الگوی لیبی در سوریه با فراهم آوردن امکانات توسط کشورهای منطقه و ترکیه از اهداف ایالات متحده در این کشور محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با فعالیت‌های جریان انحرافی افزود: تبعیت از مکتب اسلام، ولایت و رهبری راه مستقیم نظام تلقی می‌شود و مباحثی که امروز از زبان برخی مطرح می‌شود با گفتمان انقلاب همخوان نبوده و در مسیر اصلی انقلاب نیست.

جوانی ادامه داد: مطرح کردن برخی مباحث که با روح نظام و آرمان‌های امام (ره) و مکتب ناب و فاخر اسلام تناقض دارد موجب سوء استفاده دشمن می‌شود.

وی گفت: سیاست نظام و خط ولایت‌فقیه در راستای مقابله با آمریکا و بر محور مقاومت و ایستادگی تعریف شده است بنابراین هرکس با هر پیشینه‌ای مذاکره با آمریکا را تجویز کند انحراف آشکار است.

جوانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اختلاس اخیر بانکی در کشور گفت: قوه قضائیه به شدت در حال پیگیری پرونده است و طبق آخرین اطلاعات اواخر بهمن نیز دادگاه متهمان تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: عدم محاکمه سران فتنه به دلیل ضعف نیست بلکه تدبیر نظام شفاف‌سازی کامل فضا، نشستن گردو غبار فتنه و علنی شدن دروغ‌گویی اصحاب فتنه در جریان انتخابات 88 قبل از اعمال مجازات است.

مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو افزود: اصلاح‌طلبان به ظاهر در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی نیروهای خود را با چهره‌های سفید و تابلوی مستقل وارد میدان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های علنی جریان اصلاح‌طلب متفاوت از سیاست‌های اعلامی آنها خواهد بود، گفت: جریان انحرافی نیز به دنبال معرفی افرادی است که آنها را حامی دولت معرفی کند و با این روش مخالفان خود را مخالف دولت نشان دهد.

جوانی در خصوص وحدت اصولگرایان و همین طور ائتلاف جریان انحراف و فتنه گفت: اصولگرایانی که در جبهه پایداری و متحد اصولگرایان شکل گرفته‌اند به لحاظ سازمانی واحد نیستند اما در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه لیست مشترکی دارند.

وی تأکید کرد: از پیچیده‌ترین مسائل سیاسی امروز کشور ائتلاف جریان فتنه و انحراف است و این دو به خاطر مقابله با رقیب اصلی خود یعنی اصولگرایان ولایی و واقعی هم‌گرا هستن


 

علی اکبر خوئینی: کمیته بانکی سنا لایحه ای را تصویب کرد که رئیس جمهور آمریکا را موظف می کند استراتژی جامعی را برای دسترسی مردم ایران به اینترنت و دسترسی به رسانه های ماهواره ای تدوین کند.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، شبکه صدای آمریکا 3 فوریه (13بهمن) در برنامه افق به بررسی وضعیت اینترنت پرداخت.
"علی اکبر موسوی خوئینی" از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم و از دوستان "محمد خاتمی" رئیس جمهوری پیشن، خبر از تصویب لایحه ای در کمیته بانکی سنا در مورد افزایش فشار بر جمهوری اسلامی داد و عنوان کرد: ابتدا تصویب لایحه، در کمیته بانکی سنا صورت گرفت و بعد این طرح برای تصویب نهایی به صحن سنا خواهد رفت. این طرح رئیس جمهور آمریکا را موظف می کند استراتژی جامعی را برای دسترسی مردم ایران به اینترنت و دسترسی به رسانه های ماهواره ای تدوین کند.
در این راستا زمان پخش برنامه های ماهواره ای از جمله صدای آمریکا و رادیو فردا 24 ساعته خواهد شد.
گفتنی است ایالات متحده پس از ناکامی های متعدد در مواجهه با جمهوری اسلامی از جمله تحریم نفتی و بانکی، امیدوار است بتواند با فشار رسانه ای گسترده جامعه را ملتهب کرده و فاز جدیدی از فشار را به وسیله پروپاگاندای رسانه ای بر افکار عمومی وارد کند.
این تلاش ها که هر روز بر حجمش افزوده می شود نشان از استیصال غرب در برابر استقامت ملت ایران دارد.

 
 
واشنگتن پست نوشت: «مقامات آمریکایی گفتند شواهدی برای اثبات اینکه ایران فعالانه در حال برنامه ریزی حملاتی در خاک آمریکا در دست نیست. با این وجود جیمز کلاپر، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا گفت توطئه خنثی شده ایران 'نشان می دهد که مقامات ایرانی مسیر خود را عوض کرده اند و اکنون در فکر حملاتی در خاک آمریکا هستند.»
 
مرصاد به نقل ازجام نیوز، به نقل از سایت روز آنلاین، روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه 1 فوریه (12بهمن) در راستای اجرای سیاست ایران هراسی و اتهام پراکنی علیه مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «برآوردهای سازمان های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که ایران در حال آماده شدن برای اقدامات تروریستی درخاک آمریکاست؛ چیزی که تهدیدی جدید برای دولت اوباما به شمار می آید. روز سه شنبه در جلسه بررسی کنگره آمریکا مقامات اطلاعاتی آمریکا گفتند ایران در روابط خصمانه خود با آمریکا از مرز جدیدی عبور کرده است.»
این روزنامه آمریکایی با اعتراف بر واهی بودن این اتهامات خاطر نشان کرد: «ضمنا مقامات آمریکایی گفتند شواهدی برای اثبات اینکه ایران فعالانه در حال برنامه ریزی حملاتی در خاک آمریکا در دست نیست. با این وجود جیمز کلاپر، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا گفت توطئه خنثی شده ایران "نشان می دهد که مقامات ایرانی مسیر خود را عوض کرده اند و اکنون در فکر حملاتی در خاک آمریکا هستند.»
واشنگتن پست اضافه کرد: «واشنگتن برنامه هسته ای ایران را، که سال هاست آن را به دقت زیر نظر دارد، با فوریت جدیدی نگاه می کند. گزارشات حاکی از آن است که ایران به تولید سلاح هسته ای نزدیک تر شده است. اما ایران می گوید برنامه هسته ای این کشور برای مقاصد صلح آمیز دنبال می شود و آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در قتل کارشناسان هسته ای خود متهم کرده است. تهران همچنین آمریکا و اسرائیل را مسئول حمله سایبری به تاسیسات اتمی خود می داند.»

 
 
فالگیر شبکه تصویر ایران با انتقاد شدید از فالگیر شبکه پن و لایو به اظهار وجود پرداخت!
 
مرصاد به نقل ازجام نیوز، هرچند انتشار برنامه های خرافی از سوی شبکه های لس آنجلسی اعتراض بینندگان را در پی داشته است اما انتقاد فالگیران این شبکه ها نسبت به هم حکایتی دیگر دارد!
در این زمینه فالگیر شبکه تصویر ایران ضمن انتقاد از همکار فالگیرش در شبکه لایو به اظهار وجود پرداخت و گفت: «من خانم مینا نیستم. من یک روانشناس هستم که ویزیتم 300 دلار است. من که اینجا برنامه اجرا می کنم و مشکل شما را حل می کنم پولی از شما نمی گیرم. البته اگر لازم باشد که کار دیگری را برای شما انجام دهم مقداری اجرت از شما می گیرم! من نه برای مردم کیسه دوخته ایم و نه به دنبال این هدف هستم!»
این فالگیر در ادامه تلاش کرد که خدمت خالصانه اش! را اینگونه به بینندگانش نشان دهد: «من از خداوند خواسته ام که تا جان در بدن دارم به شما کمک کنم. شما راحت می توانید با من تماس بگیرید و حرفتان را بزنید و هیچ انتظاری هم از شما ندارم مگر اینکه یک مشکلی داشته باشید که استاد من در حل آن کمک کند و لازم باشد که یک خرج کوچکی برای شما انجام دهد!»
گفتنی است، پیش از این مدیران شبکه ها در مقابل اعتراض بینندگانشان به خاطر پخش برنامه های خرافی واکنش نشان دادند و به حمایت از فالگیرانشان پرداختند اما به نظر می رسد این بار خود فالگیران وسط میدان آمدند تا با متهم کردن همکارانشان در دیگر شبکه ها از شدت این اعتراضات کم کنند!
اما نکته جالب اینجاست که یکی از مجریان شبکه تصویر ایران از اینکه ایرانیان به خرافات و حقه بازی های فالگیران شبکه های لس آنجلسی توجه می کنند ابراز تأسف کرده بود. البته ایشان منظورشان فالگیران دیگر شبکه ها بوده است نه فالگیر شبکه تصویر ایران!
 

مجری شبکه پن: «متأسفانه در آمریکا برای اجرای برنامه از کسی پیشینه روانی نمی خواهند. خیلی ها که شایستگی جلوی دوربین قرار گرفتن را ندارند در شبکه ها برنامه اجرا می کنند و خیلی ها هم که شایسته هستند برنامه اجرا کنند این موقعیت را دراختیارشان قرار نمی دهند!»
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، مجری شبکه پن که در مورد بی محتوایی شبکه های لس آنجلسی صحبت می کرد با بیان اینکه: «من در کشور سوئد برای راه اندازی یک رادیو می بایست ابتدا ثابت کنم که پیشینه روانی ندارم و در تیمارستان بستری نبوده ام» تصریح کرد: «اما متأسفانه در آمریکا برای راه اندازی تلویزیون و کسی که می خواهد برنامه ای را اجرا کند این پیشینه را نمی خواهند.»
وی علت بی محتوایی و عدم استقبال از این شبکه ها را اینگونه بیان کرد: «هر کسی که گفت من می توانم برنامه ای را اجرا کنم آدم نباید دوربین را دراختیارش بگذارد. خیلی ها که شایستگی جلوی دوربین قرار گرفتن را ندارند در این شبکه ها برنامه اجرا می کنند و خیلی ها هم که شایسته هستند برنامه اجرا کنند این موقعیت را دراختیارشان قرار نمی دهند!»

 


 

 

مدیر شبکه او آی پی ان: «مدیران شبکه های لس آنجلسی کلاهبردار هستند و آنها با خوردن پول مردم و کارمندان خود شبکه هایشان را اداره می کنند!»
 
مرصاد به نقل از جام نیوز، مدیر شبکه او آی پی ان ضمن اعتراف به کلاهبرداری عوامل شبکه های لس آنجلسی با بیان اینکه:" مدیران این شبکه ها با سوءاستفاده از احساسات مردم به دنبال جلب حمایت آن ها هستند" تصریح کرد: «بعضی از مدیران کلاهبردار هستند و در کارشان شریک می گیرند و پول مردم و کارمندانشان را می خورند و اینگونه شبکه شان را مدیریت می کنند!»
مدیر این شبکه لس آنجلسی افزود: «بعضی دیگر نیز ادعای ایران پرستی و ایران دوستی و مردم دوستی کرده و از احساسات مردم سوءاستفاده می کنند! عده ای نیز علاوه بر این کارها جنس و کالایی که تبلیغ می کنند را 2-3 برابر قیمت بازار به شما می فروشند! و کالای 100دلاری را 200 - 300 دلار به فروش می رسانند!»
گفتنی است، علی رغم کلاهبرداری های مدیران شبکه های لس آنجلسی اما شنیدن این سودجویی ها از زبان خود این کلاهبردارها شنیدنی است. مدیران این شبکه ها برای اینکه خود را از اتهامات دور نگه دارند رقیبانشان را به باد انتقاد می گیرند تا بلکه شاید کسی متوجه کلاهبرداری خودشان نشود
 
 


 

یک فیلم انگلیسی که به دلیل توهین به مقدسات 20 سال اجازه اکران نیافته بود، بالاخره مجوز دریافت کرد.
 
مرصاد به نقل از جام نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل؛ فیلمی توهین آمیز در مورد حضرت مسیح که 20 سال در توقیف بود بالاخره اجازه نمایش یافت.
به نوشته دیلی میل؛ تنها فیلمی که تاکنون به دلیل محتوای توهین آمیز به مقدسات توقیف شده بود، سرانجام اجازه نمایش گرفت.
این فیلم طبق رای هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های انگلیس، بعد از 20 سال اجازه نمایش خود را بدست آورده است.
فیلم کوتاه "عکاسی از اکستازی" که تصویر حضرت مسیح (ع) را به نمایش گذاشته در حالی که مورد اغفال و فریب واقع شده است، در ابتدا به دلیل مغایرت آن با قانون توهین به مقدسات، مورد تائید هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های انگلیس قرار نگرفته بود.
اما اکنون، این هیات اجازه نمایش این فیلم را با رتبه بالای 18 سال، داده است.
کارگردان این فیلم، "درک جارمن" است که اکنون فوت کرده است.
 


مرصاد به نقل از صراط به نقل از فردا، در پی اطلاع‌رسانی دقیق سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی و در آستانه اقامه نماز جمعه توسط ایشان، مسئولین عربستانی این سایت را از دسترس کاربران عربستانی خارج کردند.
آگاهان معتقدند که به دلیل شرایط ویژه منطقه در پی بیداری اسلامی و بهار عربی، خطبه‌های نماز جمعه آتی که توسط مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد حاوی پیام‌های ویژه‌ای به ملت‌های مسلمان است. از این رو و در پی انعکاس ابراز ارادت ویژه جوانان مسلمان شرکت کننده در اجلاس اخیر بیداری اسلامی که نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در روند بیداری اسلامی دارد، دولت عربستان محدودیت ویژه‌ای را برای انتشار اخبار مربوط به بیانات مقام معظم رهبری تدارک دیده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 92759
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1